Informacja wizualna [pg-2s-nz-infw-2s]
2017-2018 Semestr letni
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Informacja wizualna [pg-2s-nz-infw-2s] |
Zajęcia: |
2017-2018 Semestr letni [2017-2018-l]
(zakończony)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z oceną |
Prowadzący: | Justyna Szklarczyk-Lauer |
Literatura: |
Tufte, Edward R., „The Visual Display of Quantitative Information”, Wyd. Graphic Press, Chesire, 2004 Lenk, Krzysztof, „Krótkie teksty o sztuce projektowania”, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk, 2011 Krzysztof Lenk „Pokazać, Wyjaśnić, prowadzić”, Cieszyn 2010. Kahn Paul, „Z miejsca na miejsce” w 2+3D nr 19 (II-2006) Skopec David, „Dał nam przykład Bonaparte. Siedem zagadnień informacji wizualnej” w 2+3D nr 32 (III-2009) Jasiek Krzysztofiak „Wisienki na torcie”, „2+3D” nr 46 (I-2013), s. 16–21. Jasiek Krzysztofiak „Wymowne newsy”, „2+3D” nr 49 (IV-2013), s. 22–29. Krzysztof Lenk, „Most nad rzeką Forth”, “2+3D” nr 11 Krzysztof Lenk „Konceptualiści ze 109”, „2+3D” nr 50 (I-2014) Robert L. Harris, „Visual Tools for Analyzing, managing, and Communicating”, Atlanta 1996. Peter Turchi, „Maps of the Imagination: The Writer as Cartographer”. Kevin Lynch, „The image of the City”. Kevin Lynch, 1976. Forwarded to Gary T. Moore and Reginald G. Golledge (eds) „Environmental knowing: Theories, research, and methods”. Roger Downs, 1981, „Maps and mappings as metaphors for spatial representations”. In Lynn S. Liben, Arthur H. Patterson, & Nora Newcombe (eds) „Spatial representation and behavior across the life span”. Joel Katz, „Designing Information” |
Zakres tematów: |
Zdobycie umiejętność wizualizowania złożonych informacji. Rozwiązywanie problemów projektowych metodą analizy i doświadczeń. Umiejętność redakcji i grupowania złożonych treści oraz ustawiania ich w odpowiedniej hierarchii ważności (architektura informacji). Nauka pracy w zespole oraz współpracy ze specjalistami z innych dyscyplin naukowych. Realizowanie dzieł projektowych w zakresie grafiki informacyjnej. |
Metody dydaktyczne: |
Studenci zajmują się konstruowaniem bezpośredniego przekazu informacji w sposób maksymalnie klarowny i czytelny. Wszystkie użyte przez nich środki (barwa, forma, rodzaj pisma) muszą być dobrane logiczne, a tym samym łatwe w zrozumieniu. Projektowanie informacji ma szczególne znaczenie w sytuacjach zagrożenia, systemach orientacyjnych, znakach bezpieczeństwa, instrukcjach obsługi, interfejsach, diagramach, wykresach itd. Obraz i tekst jako komponenty komunikatu wizualnego. Łączenie funkcji estetycznej i informacyjnej w grafice. 1 semestr: zaznajomienie ze specyfiką projektowania informacji 2. semestr: zaawansowane projektowanie informacji 3. semestr: samodzielna praca w obszarze projektowania informacji 4. semestr: przygotowanie dyplomu magisterskiego lub pracowania wspomagająca Zakres zadań dla studentów wybierających pracownię jako dyplomującą: Indywidualna praca ze studentem w celu realizacji pracy dyplomowej Indywidualna praca nad koncepcją pracy Reaserch, analiza tematu, sprawozdawanie treści wynikających z reaserchu Kontakty zewnętrzne studenta z ekspertami, grupą docelową projektu Wstępne koncepcje graficzne, tematy poboczne odnoszące się do głównego tematu dyplomu Analiza wybranych środków graficznych, szukanie indywidualnych rozwiązań Konsultacje z grupą pedagogów, udział w krytyce prac Dopracowywanie w procesie dydaktycznym pracy dyplomowej Testowanie na grupie docelowej Przygotowanie makiety, wydruku plansz, inne formy pracy Przygotowanie prezentacji metodyki projektowania oraz osiągniętych efektów Zakres zadań dla studentów wybierających pracownię jako uzupełniającą: Temat własny, może być powiązany z pracą dyplomową realizowaną w innej pracowni Indywidualna praca nad koncepcją pracy Reaserch, analiza tematu, sprawozdawanie treści wynikających z reaserchu Kontakty zewnętrzne studenta z ekspertami, grupą docelową projektu Wstępne koncepcje graficzne Analiza wybranych środków graficznych, szukanie indywidualnych rozwiązań Testowanie na grupie docelowej Przygotowanie makiety, wydruku plansz, inne formy pracy Zadania, ćwiczenia, seminaria, praca indywidualna i zespołowa, dyskusje w grupach, opracowywanie referatów, spotkania tematyczne, współpraca z podmiotami zewnętrznymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci oceniani są na podstawie obecności, aktywności w trakcie zajęć, opanowania materiału oraz poziomu wykonanych prac w tym umiejętności analizy oraz redakcji dostarczonych złożonych danych baz, budowania hierarchii informacji w obrębie projektowanych prac, wykształcenia właściwej – prospołecznej postawy projektowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.