Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Informacja wizualna [pg-2s-nz-infw-2s] 2017-2018 Semestr letni
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Informacja wizualna [pg-2s-nz-infw-2s]
Zajęcia: 2017-2018 Semestr letni [2017-2018-l] (zakończony)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z oceną
Prowadzący: Justyna Szklarczyk-Lauer
Literatura:

Tufte, Edward R., „The Visual Display of Quantitative Information”, Wyd. Graphic Press, Chesire, 2004

Lenk, Krzysztof, „Krótkie teksty o sztuce projektowania”, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk, 2011

Krzysztof Lenk „Pokazać, Wyjaśnić, prowadzić”, Cieszyn 2010.

Kahn Paul, „Z miejsca na miejsce” w 2+3D nr 19 (II-2006)

Skopec David, „Dał nam przykład Bonaparte. Siedem zagadnień informacji wizualnej” w 2+3D nr 32 (III-2009)

Jasiek Krzysztofiak „Wisienki na torcie”, „2+3D” nr 46 (I-2013), s. 16–21.

Jasiek Krzysztofiak „Wymowne newsy”, „2+3D” nr 49 (IV-2013), s. 22–29.

Krzysztof Lenk, „Most nad rzeką Forth”, “2+3D” nr 11

Krzysztof Lenk „Konceptualiści ze 109”, „2+3D” nr 50 (I-2014)

Robert L. Harris, „Visual Tools for Analyzing, managing, and Communicating”, Atlanta 1996.

Peter Turchi, „Maps of the Imagination: The Writer as Cartographer”.

Kevin Lynch, „The image of the City”.

Kevin Lynch, 1976. Forwarded to Gary T. Moore and Reginald G. Golledge (eds) „Environmental knowing: Theories, research, and methods”.

Roger Downs, 1981, „Maps and mappings as metaphors for spatial representations”. In Lynn S. Liben, Arthur H. Patterson, & Nora Newcombe (eds) „Spatial representation and behavior across the life span”.

Joel Katz, „Designing Information”

Zakres tematów:

Zdobycie umiejętność wizualizowania złożonych informacji. Rozwiązywanie problemów projektowych metodą analizy

i doświadczeń. Umiejętność redakcji i grupowania złożonych treści oraz ustawiania ich w odpowiedniej hierarchii ważności (architektura informacji). Nauka pracy w zespole oraz współpracy ze specjalistami z innych dyscyplin naukowych. Realizowanie dzieł projektowych w zakresie grafiki informacyjnej.

Metody dydaktyczne:

Studenci zajmują się konstruowaniem bezpośredniego przekazu informacji w sposób maksymalnie klarowny i czytelny. Wszystkie użyte przez nich środki (barwa, forma, rodzaj pisma) muszą być dobrane logiczne, a tym samym łatwe w zrozumieniu. Projektowanie informacji ma szczególne znaczenie w sytuacjach zagrożenia, systemach orientacyjnych, znakach bezpieczeństwa, instrukcjach obsługi, interfejsach, diagramach, wykresach itd. Obraz i tekst jako komponenty komunikatu wizualnego. Łączenie funkcji estetycznej i informacyjnej w grafice.

1 semestr: zaznajomienie ze specyfiką projektowania informacji

2. semestr: zaawansowane projektowanie informacji

3. semestr: samodzielna praca w obszarze projektowania informacji

4. semestr: przygotowanie dyplomu magisterskiego lub pracowania wspomagająca

Zakres zadań dla studentów wybierających pracownię jako dyplomującą:

Indywidualna praca ze studentem w celu realizacji pracy dyplomowej

Indywidualna praca nad koncepcją pracy

Reaserch, analiza tematu, sprawozdawanie treści wynikających z reaserchu

Kontakty zewnętrzne studenta z ekspertami, grupą docelową projektu

Wstępne koncepcje graficzne, tematy poboczne odnoszące się do głównego tematu dyplomu

Analiza wybranych środków graficznych, szukanie indywidualnych rozwiązań

Konsultacje z grupą pedagogów, udział w krytyce prac

Dopracowywanie w procesie dydaktycznym pracy dyplomowej

Testowanie na grupie docelowej

Przygotowanie makiety, wydruku plansz, inne formy pracy

Przygotowanie prezentacji metodyki projektowania oraz osiągniętych efektów

Zakres zadań dla studentów wybierających pracownię jako uzupełniającą:

Temat własny, może być powiązany z pracą dyplomową realizowaną w innej pracowni

Indywidualna praca nad koncepcją pracy

Reaserch, analiza tematu, sprawozdawanie treści wynikających z reaserchu

Kontakty zewnętrzne studenta z ekspertami, grupą docelową projektu

Wstępne koncepcje graficzne

Analiza wybranych środków graficznych, szukanie indywidualnych rozwiązań

Testowanie na grupie docelowej

Przygotowanie makiety, wydruku plansz, inne formy pracy

Zadania, ćwiczenia, seminaria, praca indywidualna i zespołowa, dyskusje w grupach, opracowywanie referatów, spotkania tematyczne, współpraca z podmiotami zewnętrznymi.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci oceniani są na podstawie obecności, aktywności w trakcie zajęć, opanowania materiału oraz poziomu wykonanych prac w tym umiejętności analizy oraz redakcji dostarczonych złożonych danych baz, budowania hierarchii informacji w obrębie projektowanych prac, wykształcenia właściwej – prospołecznej postawy projektowej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-3 (2024-02-26)