Podstawy fotografii [pg-1s-st-pfot-1s]
2017-2018 Semestr zimowy
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy fotografii [pg-1s-st-pfot-1s] |
Zajęcia: |
2017-2018 Semestr zimowy [2017-2018-z]
(zakończony)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z oceną |
Prowadzący: | Barbara Kubska, Piotr Muschalik |
Literatura: |
– Frizot Michael, New History of Photography, Konemann, 1998. – Rosenblum Naomi, Historia fotografii ś wiatowej, Baturo, Bielsko-Biał a, 2005. – Langford Michael, Fotografia od A do Z, Ś wiat Książ ki, Warszawa 1992. – Barthes Roland, Ś wiatł o obrazu. Uwagi o fotografii, Wydawnictwo KR, Warszawa 1996. – Sontag Susan, O fotografii. ( On photography), Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa1986. |
Zakres tematów: |
1. Portret studyjny a) wg wylosowanej fotografii Zadanie ma na celu zdobycie umiejętności pracy w studio fotograficznym (światło błyskowe). Efektem końcowym ma być odpowiednio zakomponowany i poprawnie oświetlony portret, zachowujący walory plastyczne fotografii wylosowanej przez studenta. Wymagana jest praca w plikach cyfrowych RAW oraz obróbka fotografii przy użyciu profesjonalnego oprogramowania. b) wariant oświetlenia - bazując na tej samej kompozycji i geście ciała należy zaproponować autorski wariant oświetlenia 2. Portret w świetle zastanym. Zadanie ma na celu zdobycie umiejętności wykorzystywania światła zastanego w portrecie oraz kontrolowania podstawowych parametrów ekspozycji oraz nabycie doświadczenia we współpracy z portretowaną osobą. Efektem końcowym ma być seria trzech odpowiednio naświetlonych i poprawnie zakomponowanych portretów przedstawiających jedną osobę. Każdy z nich ma przedstawiać inny rodzaj portretowania: a) portret psychologiczny (użycie małej głębi ostrości) b) portret środowiskowy (użycie dużej głębi ostrości) - głównym przedstawicielem tego rodzaju fotografii jest Arnold Newmann c) portret o cechach kracyjnych 3.Ruch. Dwa zdjęcia ruchu wykorzystujące długi i krótki czas naświetlania, odwołujące się do estetyki wybranego nurtu w fotografii, lub wybranego pojedynczego zdjęcia. Znajomość książki “O fotografii” Susan Sontag |
Metody dydaktyczne: |
Wykład. Praca w studio fotograficznym. Praca w plenerze. Praca z różnym sprzętem fotograficznym zarówno cyfrowym jak i analogowym. Prezentacja prac fotograficznych - indywidualne konsultacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena cel. (5,5): 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5): 81–90 pkt – b. dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5): 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4): 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5): 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3: 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2: 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.