Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ilustracja [pg-2s-st-d-ilu-1s] 2017-2018 Semestr zimowy
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Ilustracja [pg-2s-st-d-ilu-1s]
Zajęcia: 2017-2018 Semestr zimowy [2017-2018-z] (zakończony)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z oceną
Prowadzący: Anna Machwic, Justyna Szklarczyk-Lauer
Literatura:

Illustration now! vol. 1–5; Julius Wiedeman; Koln; 2007–2015

Ilustracja w książkach dla dzieci i młodzieży; Stefan Szuman; Kraków; 1951

Psychologiczne problemy ilustracji dla dzieci; Irena Słońska; Warszawa; 1969

Nie ma się co obrażać; Patryk Mogilnicki; Kraków; 2017

Ten łokieć źle się zgina. Rozmowy o ilustracji; Sebastian Frąckiewicz; Kraków; 2017

Twórcze ilustrowanie; Lawrence Zeegen/Crush ; [tł. Joanna Hübner-Wojciechowska]; Warszawa; 2008

Stacja ilustracja. Polska ilustracja książkowa 1950-1980: artystyczne kreacje i realizacje; Anita Wincencjusz-Patyna; Wrocław, 2008

The Encyclopedia of Writing and Illustrating Children’s Books: From Creating Charaktcters to developing Stories; Desdemona McCannon; Sue Thornton; Yadzia Williams; London; 2008

Look! Polish picturebook!; Małgorzata Cackowska; Anita Wincencjusz-Patyna; Gdańsk; 2016

50 lat ilustracji; Lawrence Zeegen; Caroline Roberts; London; 2014

How to be an illustrator; Darrel Rees; London; 2012

Artyści polskiej książki; 50 lat konkursu PTWK; Warszawa; 2009

Komiks: świat przerysowany; Jerzy Szyłak; Słowo/obraz/terytoria; 2010

Komiks w kulturze ikonicznej XX wieku: wstęp do poetyki komiksu; Jerzy Szyłak; słowo/obraz/terytoria; 1999

Zrozumieć komiks; Scott McCloud; Kultura gniewu; 2015

Powieści graficzne. Leksykon; red. Sebastian Jakub Konefał; Warszawa 2015

Sztuka komiksu. Próba definicji nowego gatunku artystycznego; Krzysztof Teodor Toeplitz; Czytelnik; 1985

Little big books. Illustration for children's books; Berlin; 2012

Kurs tworzenia storyboardów : zasady, ćwiczenia i techniki:podstawowy przewodnik dla artystów, reżyserów, producentów, kierowników produkcji i scenarzystów; Giuseppe Cristiano; 2008

Ilustrowane książki dla dzieci, katalogi rysunku satyrycznego, komiksy, prasa ilustrowana – z zasobów pracowni Ilustracji

Zakres tematów:

SZKICOWNIK

Obowiązuje każdego studenta przez cały rok, należy okazywać go przy każdej korekcie, na zawartych w nim swobodnych rysunkach, bazują realizacje wszystkich zadań.

1) KOMIKS O ZBIGIEWIE CYBULSKIM

Komiks, według własnego scenariusza, ma ogólnie za zadanie popularyzować dorobek artysty wśród nowych grup odbiorców

i przedstawiać sylwetkę aktora szczególnie jako buntownika.

Projekt planszy komiksowej o formacie 190 x 70 cm. Technika i kolorystyka – dowolne.

2) PROJEKT KSIĄŻKI DLA DZIECI NON-FICTION

Projekt obejmujący wykonanie zestawu ilustracji (rozkładówek) lub całej

książki/picturebooka dla dzieci. Książka ma opowiadać (z naciskiem na narrację obrazem, a nie tekstem, który ma być

ograniczony do niezbędnego minimum) o życiu i dokonaniach powszechnie znanej postaci,

wybitnej w swojej dziedzinie (historycznej lub współczesnej).

W przypadku zestawu – musi on zawierać przynajmniej 5 ilustracji. Format, technika i

kolorystyka – dowolne – adekwatne do podjętego tematu i odbiorcy. Zgłoszenie książki do konkursu „Książka dobrze zaprojektowana…”, będzie podstawą do wyróżnienia.

3) TEMAT WŁASNY

Dowolny projekt własny, który po konsultacji i akceptacji prowadzących powinien objąć

przynajmniej 5 ilustracji.

Studenci, którzy wybrali pracownię jako dyplomową realizują tematy ustalane indywidualne, powiązane z tematem dyplomu.

Tematy 1 i 2 mogą zostać zastąpione własnymi koncepcjami, każdorazowo skonsultowanymi z prowadzącym.

Na studiach zaocznych studenci 2 roku studiów magisterskich realizują w formie warsztatów odbywających się w trakcie zajęć, warsztaty przygotowujące studentów do przedstawienia procesu projektowego powstawania pracy dyplomowej, za pomocą ilustracji, fotografii i informacji wizualnej.

Metody dydaktyczne:

Indywidualna praca ze studentem, dostosowana do koncepcji studenta zaakceptowanej przez prowadzącego.

Metody i kryteria oceniania:

ocena cel (5,5) : znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych

ocena bdb (5) : bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych

ocena db+ (4,5) : więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych

ocena db (4) : dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych

ocena dst+ (3,5) : więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych

ocena dst (3) : zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych

ocena ndst (2) : niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych

Ocenia podlegają:

- realizacja wszystkich ustalonych z prowadzącymi zadań i założeń projektu

- kreatywność i zaangażowanie w realizowane zadania, proponowanie oryginalnych rozwiązań

- czynne i regularne uczestnictwo w zajęciach oraz przeglądach (krytykach) etapów zaawansowania prac dyplomowych

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-3 (2024-02-26)