Ilustracja [pg-2s-st-d-ilu-1s]
2017-2018 Semestr zimowy
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Ilustracja [pg-2s-st-d-ilu-1s] |
Zajęcia: |
2017-2018 Semestr zimowy [2017-2018-z]
(zakończony)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z oceną |
Prowadzący: | Anna Machwic, Justyna Szklarczyk-Lauer |
Literatura: |
Illustration now! vol. 1–5; Julius Wiedeman; Koln; 2007–2015 Ilustracja w książkach dla dzieci i młodzieży; Stefan Szuman; Kraków; 1951 Psychologiczne problemy ilustracji dla dzieci; Irena Słońska; Warszawa; 1969 Nie ma się co obrażać; Patryk Mogilnicki; Kraków; 2017 Ten łokieć źle się zgina. Rozmowy o ilustracji; Sebastian Frąckiewicz; Kraków; 2017 Twórcze ilustrowanie; Lawrence Zeegen/Crush ; [tł. Joanna Hübner-Wojciechowska]; Warszawa; 2008 Stacja ilustracja. Polska ilustracja książkowa 1950-1980: artystyczne kreacje i realizacje; Anita Wincencjusz-Patyna; Wrocław, 2008 The Encyclopedia of Writing and Illustrating Children’s Books: From Creating Charaktcters to developing Stories; Desdemona McCannon; Sue Thornton; Yadzia Williams; London; 2008 Look! Polish picturebook!; Małgorzata Cackowska; Anita Wincencjusz-Patyna; Gdańsk; 2016 50 lat ilustracji; Lawrence Zeegen; Caroline Roberts; London; 2014 How to be an illustrator; Darrel Rees; London; 2012 Artyści polskiej książki; 50 lat konkursu PTWK; Warszawa; 2009 Komiks: świat przerysowany; Jerzy Szyłak; Słowo/obraz/terytoria; 2010 Komiks w kulturze ikonicznej XX wieku: wstęp do poetyki komiksu; Jerzy Szyłak; słowo/obraz/terytoria; 1999 Zrozumieć komiks; Scott McCloud; Kultura gniewu; 2015 Powieści graficzne. Leksykon; red. Sebastian Jakub Konefał; Warszawa 2015 Sztuka komiksu. Próba definicji nowego gatunku artystycznego; Krzysztof Teodor Toeplitz; Czytelnik; 1985 Little big books. Illustration for children's books; Berlin; 2012 Kurs tworzenia storyboardów : zasady, ćwiczenia i techniki:podstawowy przewodnik dla artystów, reżyserów, producentów, kierowników produkcji i scenarzystów; Giuseppe Cristiano; 2008 Ilustrowane książki dla dzieci, katalogi rysunku satyrycznego, komiksy, prasa ilustrowana – z zasobów pracowni Ilustracji |
Zakres tematów: |
SZKICOWNIK Obowiązuje każdego studenta przez cały rok, należy okazywać go przy każdej korekcie, na zawartych w nim swobodnych rysunkach, bazują realizacje wszystkich zadań. 1) KOMIKS O ZBIGIEWIE CYBULSKIM Komiks, według własnego scenariusza, ma ogólnie za zadanie popularyzować dorobek artysty wśród nowych grup odbiorców i przedstawiać sylwetkę aktora szczególnie jako buntownika. Projekt planszy komiksowej o formacie 190 x 70 cm. Technika i kolorystyka – dowolne. 2) PROJEKT KSIĄŻKI DLA DZIECI NON-FICTION Projekt obejmujący wykonanie zestawu ilustracji (rozkładówek) lub całej książki/picturebooka dla dzieci. Książka ma opowiadać (z naciskiem na narrację obrazem, a nie tekstem, który ma być ograniczony do niezbędnego minimum) o życiu i dokonaniach powszechnie znanej postaci, wybitnej w swojej dziedzinie (historycznej lub współczesnej). W przypadku zestawu – musi on zawierać przynajmniej 5 ilustracji. Format, technika i kolorystyka – dowolne – adekwatne do podjętego tematu i odbiorcy. Zgłoszenie książki do konkursu „Książka dobrze zaprojektowana…”, będzie podstawą do wyróżnienia. 3) TEMAT WŁASNY Dowolny projekt własny, który po konsultacji i akceptacji prowadzących powinien objąć przynajmniej 5 ilustracji. Studenci, którzy wybrali pracownię jako dyplomową realizują tematy ustalane indywidualne, powiązane z tematem dyplomu. Tematy 1 i 2 mogą zostać zastąpione własnymi koncepcjami, każdorazowo skonsultowanymi z prowadzącym. Na studiach zaocznych studenci 2 roku studiów magisterskich realizują w formie warsztatów odbywających się w trakcie zajęć, warsztaty przygotowujące studentów do przedstawienia procesu projektowego powstawania pracy dyplomowej, za pomocą ilustracji, fotografii i informacji wizualnej. |
Metody dydaktyczne: |
Indywidualna praca ze studentem, dostosowana do koncepcji studenta zaakceptowanej przez prowadzącego. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena cel (5,5) : znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych ocena bdb (5) : bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych ocena db+ (4,5) : więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych ocena db (4) : dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych ocena dst+ (3,5) : więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych ocena dst (3) : zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych ocena ndst (2) : niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne uzyskane w trakcie realizacji treści programowych Ocenia podlegają: - realizacja wszystkich ustalonych z prowadzącymi zadań i założeń projektu - kreatywność i zaangażowanie w realizowane zadania, proponowanie oryginalnych rozwiązań - czynne i regularne uczestnictwo w zajęciach oraz przeglądach (krytykach) etapów zaawansowania prac dyplomowych |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.