Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia sztuki [pg-1s-nz-hs-3s] 2020-2021 Semestr zimowy
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Historia sztuki [pg-1s-nz-hs-3s]
Zajęcia: 2020-2021 Semestr zimowy [2020-2021-z] (zakończony)
Wykład [wyk], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z oceną
Prowadzący: Aleksandra Giełdoń-Paszek
Literatura:

Literatura obowiązkowa (1,2,3,4 semestr)

1. J. Białostocki, Sztuka cenniejsza niż złoto, t. I-II, Warszawa 1969 i następne wydania, szczególnie: Warszawa 2001

2. K. Piwocki, M. Porębski, Dzieje sztuki w zarysie, t. I-III, Warszawa 1988

3. H. Honour, J. Fleming, Historia sztuki świata, Warszawa 2002

4. Sztuka Świata, t. I-VI, red. P. Trzeciak, Warszawa 1989-2000

5. N. Pevsner, Historia architektury europejskiej, Warszawa 1976

6. W. Koch, Style w architekturze, Warszawa 1998

sztuka baroku i rokoka

A. Bochnak, Historia sztuki nowożytnej, t. II, Warszawa 1970

M. Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, Warszawa 1989

M. Levey, Od Giotta do Cezanne`a. Zarys historii malarstwa europejskiego, Warszawa1987

J. Białostocki, Sztuka i myśl humanistyczna, 1976

J. Białostocki, Pięć wieków myśli o sztuce, Warszawa 1976

J. Białostocki, Symbole i obrazy ze świata sztuki, 1982

K. Chłędowski, Rzym. Ludzie baroku, Warszawa 1957

K. Secomska, Malarstwo francuskie XVII wieku, Warszawa 1985

K. Secomska, Malarstwo francuskie XVII wieku, Warszawa 1985

M. Rzepińska, Siedem wieków malarstwa europejskiego, Warszawa 1979

4 semestr – klasycyzm przełom wieków

H. Honour, Neoklasycyzm, Warszawa 1972

M. Poprzęcka, Akademizm, Warszawa 1977

L. Nochlin, Realizm, Warszawa 1974

Z. Kępiński, Impresjonizm, Warszawa 1976

J. Guze, Impresjoniści, Warszawa 1964

T. Dobrowolski, Sztuka polska, Kraków 1974

Morawińska, Malarstwo polskie od gotyku do współczesności, Warszawa 1984

J. Zachwatowicz, Architektura polska, Warszawa 1966

W. Juszczak, Postimpresjoniści, Warszawa 1972

H. Hofstatter, Symbolizm, Warszawa 1980

S. Tschudi Madsen, Art Nouveau, Warszawa 1977

M. Wallis, Secesja, Warszawa 1967

J. Claudon, Encyklopedia romantyzmu, Warszawa 1992

J. Serullaz, Encyklopedia impresjonizmu, Warszawa 1991

J. Cassou, Encyklopedia symbolizmu, Warszawa 1992

Zakres tematów:

1. Sztuka renesansu w Niderlandach.

2. Sztuka renesansu w Niemczech.

3. Sztuka renesansu we Francji i Hiszpanii.

4. Sztuka renesansu w Polsce.

5. Manieryzm w Europie pn.

6. Barok kontrreformacyjny we Włoszech i w pozostałej Europie.

7. Barok włoski – architektura, rzeźba, malarstwo

8. Barok francuski.

9. Barok w Hiszpanii.

10. Barok we Flandrii.

11. Barok holenderski.

12. Barok w krajach niemieckojęzycznych.

13. Barok w Polsce.

14. Sztuka rokoka.

Metody dydaktyczne:

wykład z prezentacją multimedialną

Metody i kryteria oceniania:

1. W sytuacji nauczania zdalnego przez cały semestr – zaliczenie z oceną na platformie nauczania zdalnego

1. student zobligowany jest do rozpoznania zestawu dzieł sztuki z podanego kanonu, przypisania ich do odpowiedniego okresu w sztuce

2. analiza wybranego artefaktu w kontekście epoki, w której powstał

Uwagi:

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-3 (2024-02-26)