Fotografia [pg-1s-st-fot-5s]
2018-2019 Semestr zimowy
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fotografia [pg-1s-st-fot-5s] |
Zajęcia: |
2018-2019 Semestr zimowy [2018-2019-z]
(zakończony)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z oceną |
Prowadzący: | Anna Sielska, Krzysztof Szewczyk |
Literatura: |
1. Natasha Caruana, Anna Fox, Basics Creative Photography 03: Behind the Image Research in Photography, AVA Publishing 2012. 1. Nicholas Felton, PhotoViz Visualizing Information Through Photography, Gestalten 2016. 2. Monografia rzeki Rawy [red. Jan Psiuk], Katowice, Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, 2006. 3. Wojciech Janota: Katowice między wojnami. Miasto i jego sprawy 1922 –1939, Łódź: Księży Młyn, 2010. 4. Miejsca odległe, Centrum Nauki Kopernik, Warszawa 2012. 5. Filip Springer: Wanna z kolumnadą, str.111–140, Wydawnictwo Czarne. Wołowiec 2013. 6. Phantom. Widmo, str. 131–147, BWA Contemporary Art Gallery, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice 2016. 7. Natasha Caruana, Anna Fox, Basics Creative Photography 03: Behind the Image Research in Photography, AVA Publishing 2012. |
Zakres tematów: |
1. Photoviz Ćwiczenie jest realizowane we współpracy z pracownią Informacji wizualnej prowadzonej przez dr hab. Justynę Szklarczyk-Lauer i mgr Waldemara Węgrzyna. Wizualizacja danych poprzez fotografię. Rzeka Rawa w ujęciu fizycznym, historycznym i socjologicznym. A) Wybierz jedno z zagadnień, które najbardziej interesuje Cię w kontekście rzeki Rawy: – archiwalne zdjęcia Rawy – jak zmieniał się charakter i dostępność rzeki? – Bulwary Rawy – historia i koszt – zalania i powodzie – odsłonięcie rzeki w czasie remontu katowickiego Rynku 2014 – obecny bieg rzeki i/lub zmiany jej biegu – źródło i ujście – specyfika poszczególnych odcinków biegu rzeki – jakość wody – oczyszczalnia „Klimzowiec” – Katowice – miasto leżące nad rzeką – opinie mieszkańców i wypowiedzi na temat rzeki na forach internetowych – plany i możliwości dotyczące przyszłości rzeki, polityka i urbanistyka B) Zwizualizuj informacje używając wizualizacji danych zestawionej z obrazem fotograficznym. Forma prezentacji: Dowolna liczba plansz (modułów) wpisujących się w kwadrat o boku 30 cm. Zestawione ze sobą moduły powinny umożliwiać stworzenie ekspozycji w przestrzeni publicznej lub w galerii. Opcjonalnie moduły mogą uwzględniać również możliwość publikacji w mediach społecznościowych. Opis w języku poskim i angielskim. 2. Temat dowolny. Temat powinien być związany z indywidualnymi zainteresowaniami i preferencjami studenta. Praca nad projektem zakłada następujące etapy: wybór tematu, research, realizację zdjęć, edycję, przygotowanie finalnej prezentacji. Forma prezentacji powinna być dostosowana do charakteru danej pracy. Podczas pracy student nabywa umiejętności w zakresie planowania i organizacji czasu niezbędne dla pomyślnej realizacji projektu. Tematy wykładów dostosowywane będą indywidualnie do zakresu zainteresowań studentów i realizowanych przez nich tematów. Proponowane zagadnienia: ilustracja fotograficzna, obiekt fotograficzny, historie rodzinne, podcast, fotografia hybrydowa, miejsca trudno dostępne. Realizacja projektu fotograficznego, którego efektem jest książka fotograficzna lub rozbudowana forma prezentacji może być wsparciem do dyplomu. Słowa kluczowe: projekt fotograficzny, research, edycja fotografii, narracja wizualna. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład. Praca w studio fotograficznym. Praca w plenerze. Praca z różnym sprzętem fotograficznym zarówno cyfrowym jak i analogowym. Prezentacja prac fotograficznych - indywidualne konsulta |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena cel. (5,5) – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) – b. dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst (3)– zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 (ndst) – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.