Podstawy fotografii [ma-jm-st-pf-4s]
2024-2025 Semestr letni
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy fotografii [ma-jm-st-pf-4s] |
Zajęcia: |
2024-2025 Semestr letni [2024-2025-l]
(w trakcie)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z oceną |
Prowadzący: | Barbara Kubska, Piotr Muschalik |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Nicholas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat, Kraków: Karakter, 2016. Charlotte Cotton, Fotografia jako sztuka współczesna, Kraków: Universitas, 2010. John Berger Sposoby widzenia, Warszawa: Aletheia, 2008 Literatura uzupełniająca: Soulages F. (2007), Estetyka fotografii strata i zysk. Wydawnictwo: Universitas Flusser, V. Ku filozofii fotografii. Warszawa: Wydawnictwo Aletheia. |
Zakres tematów: |
1. Portret dokumentalny. 2. Substancja/tworzywo – praca z koncepcją oparta na praktyce: osoby studenckie pracują zmieniając narzędzia, od fotografii cyfrowej w studio po działania z fotografią analogową, testując w działaniu możliwości medium, opierając fotografie o proste pomysły i pracę z kontekstem wybranego przez siebie materiału. 3. Fotogram – podstawy pracy z papierem światłoczułym w ciemni fotograficznej. 4. Zagadnienia relacji tekstu i obrazu 5. Research w projekcie autorskim 6. Realizacja projektu autorskiego wypływająca z doświadczeń wcześniejszych zadań. Realizacja ma zawierać zestaw fotografii (12-20 zdjęć), teksty towarzyszące projektowi oraz koncepcję wystawienniczą lub makietę książki fotograficznej. |
Metody dydaktyczne: |
prace kontrolne, bieżące sprawdziany, konsultacje ustne |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: ocena poziomu warsztatowego oraz koncepcyjnego zrealizowanych prac ocena stopnia zaangażowania w realizację programu zaangażowanie w wykonywanie zadań umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu aktywność na zajęciach warsztatowych umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych oryginalność i innowacyjność realizacji zadań ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Warunki zaliczenia: obecność - obecność obowiązkowa, maksymalna ilość nieobecności: 3 pozytywne oceny - pozytywne oceny z przeglądów prac aktywność studenta - pozytywna ocena aktywności studenta podczas zajęć udział w przeglądzie egzamin w formie przeglądu prac drukowanych, cyfrowe wersje prac muszą zostać zamieszczone na platformie Classroom |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.