Fotografia [ma-jm-st-fot-2s]
2024-2025 Semestr letni
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fotografia [ma-jm-st-fot-2s] |
Zajęcia: |
2024-2025 Semestr letni [2024-2025-l]
(w trakcie)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z oceną |
Prowadzący: | Barbara Kubska, Anna Sielska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Jarman Derek, Chroma: Księga Kolorów, Instytucja Filmowa Silesia Film, Katowice 2017 Literatura uzupełniająca: Sontag Susan, O fotografii, Karakter, Kraków 2017 Charlotte Cotton, Fotografia jako sztuka współczesna, Kraków: Universitas, 2010. John Berger Sposoby widzenia, Warszawa: Aletheia, 2008 |
Zakres tematów: |
Zagadnienia i tematy ćwiczeń: semestr zimowy: Zagadnienia: Technika fotografii – podstawowe parametry, obsługa aparatu oraz studia fotograficznego w zakresie światła błyskowego i ciągłego. Workflow, oprogramowanie, zarządzanie plikami. Rola fotografii we współczesnej kulturze. Podstawy przetwarzania i postprodukcji zdjęć, obsługa oprogramowania dedykowanego fotografii. Tematy ćwiczeń: Portret studyjny. Odtworzenie portretu na podstawie wzorca oraz własna interpretacja. Fotodziennik osobisty. semestr letni: Zagadnienia: Praca z fotografią w sekwencji, budowanie narracji. Kolor w fotografii. Fotografia przedmiotu w kontekście warsztatowym oraz budowania komunikatu wizualnego. Tematy ćwiczeń: Oświetlenie studyjne w fotografii przedmiotu – kompozycja, forma, faktura, światło, ekspresja. Przedmiot jako obiekt, przedmiot jako metafora. Chroma: Księga Kolorów – zadanie na podstawie książki Dereka Jarmana Fotodziennik osobisty. |
Metody dydaktyczne: |
realizacja zadań, przeglądy zaliczeniowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny - ocena poziomu warsztatowego oraz koncepcyjnego zrealizowanych prac - ocena stopnia zaangażowania w realizację programu - zaangażowanie w wykonywanie zadań - umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu - aktywność na zajęciach warsztatowych - umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych - oryginalność i innowacyjność realizacji zadań ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 (3) - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Warunki zaliczenia: obecność - obecność obowiązkowa, maksymalna ilość nieobecności: 3 pozytywne oceny - pozytywne oceny z przeglądów prac aktywność studenta - pozytywna ocena aktywności studenta podczas zajęć udział w przeglądzie - egzamin w formie przeglądu prac drukowanych, cyfrowe wersje prac muszą zostać zamieszczone na platformie Classroom |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.