Grafika - interpretacje literatury [ma-jm-st-gil-10s]
2024-2025 Semestr letni
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Grafika - interpretacje literatury [ma-jm-st-gil-10s] |
Zajęcia: |
2024-2025 Semestr letni [2024-2025-l]
(w trakcie)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | (tylko po angielsku) 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z oceną |
Prowadzący: | Grzegorz Hańderek, Małgorzata Szandała |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Jerzy Ludwiński: „Sztuka w epoce postartystycznej” 2. Stephen Wright: „Toward a Lexicon of Usership” („W stronę leksykonu użytkowania”) 3. „Antropologia ciała. Zagadnienia i wybór tekstów”, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2008 Literatura uzupełniająca: 1. Sontag S.: „Przeciw interpretacji i inne eseje”, Wydawnictwo Karakter, Kraków, 2012 2. "Antropologia słowa. Zagdanienia i wybór tekstów”. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2003 3. Marc Auge: „Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności” 4. „Nieposłuszeństwo. Teoria i praktyka”, Format P (wyd.: Bęc Zmiana) 5. Andrzej Leder: „Prześniona rewolucja. Ćwiczenia z logiki historycznej” 6. „Prawda jest konkretna. Artystyczne strategie w polityce. Podręcznik” Redakcja: Florian Malzacher 7. „Humanistyka prewencyjna” praca zbiorowa (wyd.: MSN) 8. „Sztuka ze społecznością” oprac. zbiorowe 9. Jacques Ranciere: „Dzielenie postrzegalnego” 10. Jolanta Brach-Czaina: „Błony umysłu” 11. Jolanta Brach-Czaina: „Szczeliny istnienia” 12. Judith Butler: „Walczące słowa. Mowa nienawiści i polityka peformatywu” 13. Zygmunt Bauman: „Retrotopia. Jak rządzi nami przeszłość” 14. Zygmunt Bauman: „Obcy u naszych drzwi” 15. Michał Książek: „Atlas dziur i szczelin” 16. Anna Burzyńska: „Dekonstrukcja, polityka i performatyka” 17. Ewa Bińczyk: „Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu” 18. Marc Auge: „Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności” 19. Theodor Schwenk: „Sensitive Chaos. The Creation of Flowing Forms in Water and Air 20. Daniel Heller-Roazen: „Echolalie. O zapominaniu języka” 21. Claire Bishop „Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i polityka widowni” 22. Juhani Pallasma „Oczy skóry. Architektura i zmysły” 23. Martin Pollack „Skażone krajobrazy” 24. Artur Żmijewski „Drżące ciała. Rozmowy z artystami” 25. Timothy Morton „Mroczna ekologia. Ku logice przyszłego współistnienia” 26. Andrzej Marzec „Antropocień. Filozofia i estetyka po końcu świata” 27. Monika Bakke „Bio-transfiguracje. Sztuka i estetyka posthumanizmu” 28. Marek Krajewski „Są w życiu rzeczy… Szkice z socjologii przedmiotów” 29. Maciej Robert „Rzeki, których nie ma” 30. Filip Springer „Zaczyn: o Zofii i Oskarze Hansenach” |
Zakres tematów: |
Realizacja pracy dyplomowej (aneksu). Osoba studiująca samodzielnie proponuje temat i uczęszcza do pracowni na kosultacje pracy dyplomowej oraz wykłady. |
Metody dydaktyczne: |
Przegląd prac, indywidualnie ustalone warunki |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Warunki zaliczenia: obecność - 20% pozytywne oceny - 10% aktywność studenta - 50% udział w przeglądzie - 20% |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.