Grafika cyfrowa [ma-jm-st-gc-10s]
2024-2025 Semestr letni
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Grafika cyfrowa [ma-jm-st-gc-10s] |
Zajęcia: |
2024-2025 Semestr letni [2024-2025-l]
(w trakcie)
Ćwiczenia [cw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | (tylko po angielsku) 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z oceną |
Prowadzący: | Jan Dybała, Olga Pałka-Ślaska, Marta Pogorzelec |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - ArsGrafia / PrintArt 2012 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2012, wydawca ASP w Katowicach - ArsGrafia / PrintArt 2009 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach - Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, katalogi wystawy głównej - Międzynarodowe Triennale Grafiki, Kolor w grafice 2006, 2009, 2012; Toruń, Kolor w grafice, Toruń: Galeria Sztuki Wozownia, 2006, 2009, 2012 - Katalog wystawy MTG - Kraków 2006, 2009, 2012 Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej - R. W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna - Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa akademickie i profesjonalne, Warszawa 2010 - Interaktywne media sztuki, red. Antoni Porczak, ASP Kraków 2009 - R. W. Kluszczyński, Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999 - I, II, III Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej, Gdynia 2008, 2010, 2012, katalogi towarzyszące wystawom Literatura uzupełniająca: - Pejzaże audiowizualne, red. A. Gwóźdź , Universitas, Kraków 1997 - Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, wybór, wstęp i opracowanie A. Gwóźdź, Universitas, Kraków 2001 - R. Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, PWN, W-wa 1979 - R. W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Rabid, Kraków 2001 - R. W. Kluszczyński, Izabella Gustowska, Namiętności i inne przypadki / Izabella Gustowska: Passions and Other Cases, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2001. - R. W. Kluszczyński, Obrazy na wolności. Studia z historii sztuk medialnych w Polsce, Instytut Kultury, Warszawa 1998. - Estetyka wirtulaności, red. M. Ostrowicki, Universitas, Kraków 2005. - A. Turowski, Krzysztof Wodiczko. Pomnikoterapia, wyd. Zachęta 2005 - W. Kandinsky, Punkt, linia, płaszczyzna, Warszawa 1989 - M. Wasilewski, Czy sztuka jest wściekłym psem?, Stowarzyszenie Czasu Kultury, Poznań 2009 - A. Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945-2005, Stentor, Warszawa 2005 - Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006 |
Zakres tematów: |
Temat, zagadnienie powinno być na tym etapie kształcenia zaproponowane przez osobę studiującą. Na wyraźną prośbę osoby studiującej temat do opracowania proponują prowadzący. Instruktaż warsztatowy odbywa się w trakcie pracy studenta nad grafiką. Szczegóły projektu omawiane są indywidualnie z prowadzącym zajęcia. Zajęcia praktyczne umożliwiają ponadto zdobycie wiedzy i doświadczenia z dziedziny sztuki współczesnej oraz rozwijanie zdolności samodzielnego podejmowania zadań twórczych. Program Podstaw Grafiki Cyfrowej jest prowadzony w oparciu o indywidualne możliwości i predyspozycje studentów. Realizacja projektów dyplomowych |
Metody dydaktyczne: |
przegląd prac, konsultacje projektów |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: Metody weryfikacji pracy osoby studiującej: korekta - praca studenta jest na bieżąco kontrolowana i omawiana w trakcie rozmów przynajmniej raz w ciągu jednego dnia zajęć przegląd semestralny (zaliczenie z oceną) – na zakończenie semestru odbywa się przegląd wszystkich wykonanych prac w trakcie całego semestru: prace są analizowane i omawiane, oraz wspólnie proponowane są dalsze ewentualne rozwiązania i koncepcje na najbliższy semestr przegląd końcoworoczny (zaliczenie z oceną) – analizie i ocenie podlega dorobek studenta z przebiegu całego roku akademickiego; analizowane są wszystkie prace, jednocześnie proponowane dalsze rozwiązania w kolejnym roku akademickim; dokonuje się wyboru prac na wystawę końcoworoczną ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Warunki zaliczenia: Podstawą do zaliczenia i uzyskania oceny jest systematyczne uczestniczenie w zajęciach i realizacja postawionych zadań. Ocena jest wypadkową frekwencji, osiąganych wyników i zaangażowania w przebieg procesu dydaktycznego. Skala ocen: 2 do 5+ obecność - jest istotnym warunkiem zaliczenia przedmiotu pozytywne oceny - samodzielność, praca własna, zaangażowanie, frekwencja aktywność studenta - współpraca z prowadzącymi, dyskurs, wymiana doświadczeń udział w przeglądzie - tak; omówienie prac i procesu w trakcie przeglądu semestralnego |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.