Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | wz-2s-st-sd-3s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Projektowy |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Seminarium jest ukierunkowane na przysposobienie studentów do pisania tekstów związanych z ich pracą twórczą, pogłębionych o refleksję humanistyczną oraz zapoznanie studentów z metodologią badań naukowych rozumianych jako forma pracy twórczej związana z umiejętnością odzwierciedlania rzeczywistości (poznawania, stwierdzania i weryfikowania i tez wynikających z chęci odkrywania prawdy). Ważnym celem jest przedstawienie studentom sposobów konstruowania pojęć lub modeli charakterystycznych dla dyskursywnego odnoszenia się do projektowania |
Pełny opis: |
Nauka podstawowych zasad redagowania pracy pisemnej, tworzenia odsyłaczy i odniesień bibliograficznych, wprowadzenie do krytycznej analizy tekstów, zapoznawanie z kanonem lektur z zakresu humanistyki i piśmiennictwa o sztuce, poszerzanie pola badawczego konweniującego z tematem pracy dyplomowej o teksty teoretyczne. W efekcie nauka samodzielnego formułowania sądów i wypowiedzi pisemnych, Prezentacja sposobów naukowego wyjaśniania obserwowanych faktów empirycznych, wykrywania związków, ujednolicania i uogólniania wiedzy. Zwrócenie uwagi na konieczność wykrywania niespójności i braków w zakresie obowiązujących dotychczas obrazów rzeczywistości. Przekazanie informacji na temat zagadnień związanych z formułowaniem problemów badawczych i wytyczaniem kierunku badań. Zapoznanie studentów z możliwościami badawczymi metod opartych na rozumowaniu dedukcyjnym i indukcyjnym, porządkowaniu zbioru twierdzeń, systematyzowaniu nagromadzonej wiedzy, wyprowadzaniu z określonych danych logicznych następstw, uogólnianiu ustalonych faktów, formułowaniu hipotez i ich weryfikacji. Prezentacja metod: intuicyjnej (heurystycznej), obserwacyjnej, doświadczalnej, statystycznej, symulacyjnej, analizy logicznej, itp. Szczegółowy przebieg seminarium kształtowany jest na bieżąco w zależności od potrzeb uczestników zajęć, w tym m.i.: omówienie technicznych aspektów konstruowania pracy pisemnej, analiza wybranych przykładów, krytyka źródeł, kwerendy bibliograficzne, indywidualna praca ze studentem. |
Literatura: |
Wykaz literatury, literatura podstawowa: Sawicki, K., Grzybowski, P.P., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków 2013, Pioterek, P., Zieleniecka, B., Technika pisania prac dyplomowych, Wyd. WSB, Poznań 2013, Kalita, C., Zasady pisania licencjackich i magisterskich prac badawczych. Poradnik dla studentów, Arte, Warszawa 2011. Wykaz literatury, literatura uzupełniająca: w zależności od konkretnych tematów prac |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia, sposoby weryfikacji efektów kształcenia oraz forma i warunki zaliczenia przedmiotu: wiedza K_W01 Efekty z matrycy efektów kształcenia: z zakresu metodyki: zna zasady racjonalnych działań prowadzących do rozwiązywania problemów projektowych oraz metody realizacji wytyczonych zadań Efekty uszczegółowione przez prowadzącego w ramach prowadzonego przedmiotu: Dysponuje szczegółową wiedzą w zakresie obszarów nauki i projektowania niezbędnych do formułowania i rozwiązywania skomplikowanych zadań projektowych Przygotowywanie konspektów tematów Zajęcia seminaryjne K_W02 Efekty z matrycy efektów kształcenia: w zakresie znajomości procesu projektowego wykazuje pogłębioną znajomość procedur projektowych Efekty uszczegółowione przez prowadzącego w ramach prowadzonego przedmiotu: Ma poszerzoną wiedzę nt. zagadnień wspólczesnej sztuki i dizajnu Przygotowywanie konspektów tematów Zajęcia seminaryjne umiejętności K_U03 Efekty z matrycy efektów kształcenia: w zakresie definiowania problemów projektowych: potrafi dostrzec, opisać i zdefiniować kompleksowy problem projektowy Efekty uszczegółowione przez prowadzącego w ramach prowadzonego przedmiotu: posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień związanych z projektowaniem graficznym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł Przygotowywanie konspektów tematów Zajęcia seminaryjne K_U09 Efekty z matrycy efektów kształcenia: w zakresie form przekazu: umiejętnie dobiera formy przekazu i prezentacji do charakterystyki projektu, posiada umiejętności werbalne usprawniające wystąpienia publiczne oraz umiejętności poprawnego konstruowania wypowiedzi pisemnej Efekty uszczegółowione przez prowadzącego w ramach prowadzonego przedmiotu: umiejętnie radzi sobie ze standardowymi oraz ponadstandardowymi problemami ujmowania zagadnień projektowych Przygotowywanie konspektów tematów Zajęcia seminaryjne kompetencje społeczne K_K01 Efekty z matrycy efektów kształcenia: w aspekcie twórczego myślenia: cechuje go niezależne podejście do projektowana, poszukuje innowacyjnych rozwiązań wspierając swoje działania inspiracjami Efekty uszczegółowione przez prowadzącego w ramach prowadzonego przedmiotu: jest nakierowany na pracę zespołową i osiąganie rezultatów w pracy zadaniowej Przygotowywanie konspektów tematów Zajęcia seminaryjne K_K03 Efekty z matrycy efektów kształcenia: w aspekcie odpowiedzialności: jest wrażliwy na społeczne aspekty projektowania, projektowanie skutków i zagadnienia zrównoważonego rozwoju Efekty uszczegółowione przez prowadzącego w ramach prowadzonego przedmiotu: zajmuje postawy allocentryczne i potrafi rozwiązywać [unieczynniać] konflikty wspólnego działania Przygotowywanie konspektów tematów Zajęcia seminaryjne |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena cel. (5,5) – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) – b. dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne |
Zajęcia w cyklu "2022-2023 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Giełdoń-Paszek, Mieczysław Juda, Irma Kozina, Marta Lisok, Patrycja Rudnicka, Karolina Wojtasik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr zimowy" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Giełdoń-Paszek, Mieczysław Juda, Irma Kozina, Marta Lisok, Patrycja Rudnicka, Karolina Wojtasik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.