Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wizerunek, promocja i identyfikacja wizualna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: pg-1s-st-wpiiw-6s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wizerunek, promocja i identyfikacja wizualna
Jednostka: Wydział Projektowy
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Przedmiot obowiązkowy. Założeniem jest wprowadzenie studentów projektowania graficzne do świata projektowania rynkowego. Dużą rolę w przedmiocie grają kompetencje społeczne, umiejętne projektowanie w warunkach określonych grup docelowych posiadających różne potrzeby i aspiracje. Studenci muszą przygotować się na zetknięcie z zamówieniem, briefem klientowskim, doborami środków adekwatnych do zamówienia. Zrozumienie pojęć: marka (brand) proces promocji marki i jej wizerunku, promocja (komunikacja perswazyjna), marketing. Przedmiot w 1 semestrze prowadzony jest jako indywidualny, w semestrze letnim jako grupowy (grupy 2-3 osobowe). Program przewiduje współpracę z interesariuszem zewnętrznym.

Program zajęć uwzględnia wiedzę i kompetencje zdobyte przez prowadzących w wyniku udziału w szkoleniach realizowanych przez ASP w Katowicach.

● Projekty dotyczące inkluzywnych i dostępnych produktów cyfrowych - strony www (uwzględniających potrzeby osób o szczególnych potrzebach np. z niepełnosprawnościami, dzieci, osoby starsze). Strategia wprowadzania i projektowania inkluzywnego dla e-commercu w Europie 08.03.2023.

● Wdrażanie dostępności jako element strategii firmy - sposoby i modele opracowan strategii wraz z etapami ich wdrażania dla produktów wzorniczych - 09.12.2022.

● Simplification Centre 11-15.09.2023

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Wheeler Alina, Kreowanie marki. PWN 2010, nowe wydanie „Designing Brand Identity” Wiley 2024

2. Barry, Pete. Pomysł w reklamie, Wydawnictwo Naukowe PWN 2010

3. Biblia e-biznesu wersja 3.0, rozdział e-marketing, Onepress: Gliwice (oprac. zbiorowe)

Literatura uzupełniająca:

1. Wasilewski Piotr, Dwie dekady polskiej reklamy 1990-2010, Agencja Wasilewski 2013

2. Mollerup Per Marks of excellence, Phaidon 1999 lub wydanie II z 2013 r.

3. Hatalska Natalia, Cząstki przyciągania. Jak budować niestandardowe kampanie reklamowe, Onepress 2015

4. Giza Anna, Uczeń czarnoksiężnika czyli społeczna historia marketingu, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego 2018

5. Landa, Robin, Advertising by Design. Generating & Designing Creative Ideas Across Media, wydanie 3 lub 4, Wiley 2022, 2024

6. Healey, Matthew, Deconstruction Logo Design, Rotovision, Mies: 2010

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

W 01 (P6S_WG) Zna i rozumie metodyczne postępowanie wykorzystywane w procesie projektowym, twórczym oraz jego etapy i wie jak je efektywnie wykorzystać w realizacji własnych projektów. Przedmiotowe: Ćwiczenia/praca zespołowa. Zna i rozumie pojęcie design thinking. Potrafi

przeprowadzić badanie tematu, zrozumieć potrzeby klienta, stworzyć mapę myśli, wyekstrahować ideę główną (Big Idea).

W zakresie umiejętności:

U 02 (P6S_UW) Potrafi samodzielnie opracować założenia projektowe i świadomie realizować je w procesie projektowym w zakresie projektowania graficznego i multimediów. Przedmiotowe: Ćwiczenia/ wykład. Ze stworzonej mapy myśli potrafi stworzyć założenia projektowe, określić język wizualny, stworzyć hasło promocyjne i umiejętnie połączyć je z obrazem.

U 03 (P6S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście do pracy twórczej i projektowej. Przedmiotowe: Ćwiczenia. W oparciu o własny background kulturowy potrafi odpowiadać na ćwiczenia kreatywne.

U 04 (P6S_UW) Potrafi opracować projekt wraz z jego umieszczeniem w kontekście rynkowym. Przedmiotowe: Ćwiczenia/ wykład. Potrafi stworzyć scenariusz identyfikacji, opracować elementy i zbudować system.

U 05 (P6S_UW) Potrafi świadomie posługiwać się podstawowymi narzędziami warsztatu projektanta adekwatnymi technologiami i technikami oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój. Przedmiotowe: Ćwiczenia/ wykład. Świadomie używa

adekwatnych do komunikatu perswazyjnego, rozwiązań formalnych i medialnych.

U 06 (P6S_UW) Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową obejmującą część prezentacyjną oraz dokumentację koncepcji.

Przedmiotowe: Ćwiczenia/ wykład. Potrafi zgromadzić dokumentację projektu wizerunkowego, opracować ją i, na jej podstawie, przedstawić koncepcję promocji.

U 07 (P6S_UW) Cechuje go niezależne podejście do projektowania, kreatywność, potrafi realizować prace projektowe o wysokim stopniu

oryginalności w odpowiedzi na potrzeby odbiorcy. Przedmiotowe: Ćwiczenia/ wykład. Potrafi napisać scenariusz działania w przestrzeni publicznej

służącego wizerunkowi marki (np. gra miejska, mapping, geocaching).

U 08 (P6S_UK) Potrafi opracowywać oraz w komunikatywny sposób publicznie prezentować opracowane rozwiązania projektowe przy zastosowaniu specjalistycznej terminologii oraz wykorzystaniu adekwatnych technik informacyjno-komunikacyjnych.

Przedmiotowe: Ćwiczenia/ wykład. Przygotowanie i przedstawienie w formie prezentacji multimedialnej wizerunku własnego z uwzględnieniem aspektu rynkowego.

W zakresie kompetencji społecznych:

KS 01 (P6S_KR) Jest gotów do samodzielnego podejmowania decyzji projektowych, rozwijania idei i właściwej argumentacji założeń.

Przedmiotowe: Seminarium. Umie dobrać język graficzny dostosowany do tematu kampanii i planowanych do użycia mediów rozumiejąc

ich funkcje i odbiór społeczny.

KS 03 (P6S_KR) Jest gotów do odkrywania nowych zjawisk, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania wiedzy i

doświadczeń. Przedmiotowe: Ćwiczenia/ Jest świadom konieczności i potrzeby ustawicznego kształcenia i rozwija swojej wiedzy i umiejętności projektowania wizerunku i promocji w kontekście budowy tożsamości marki.

KS 08 (P6S_KK) Jest gotów samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie w odniesieniu do dynamicznie rozwijającego się otoczenia. Przedmiotowe: Seminarium. Potrafi przewidzieć skutki swojego projektowania w kontekście działań rynkowych i wizerunkowych dostosowując się do wymagań nowoczesnej marki.

Metody i kryteria oceniania:

• umiejętność planowania projektu

• umiejętność doboru środków wyrazu

• oryginalność i innowacyjność realizacji zadań

• adekwatność doboru mediów

• umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych

• ocena poziomu projektowego i technicznego wykonania prac

• ocena stopnia zaangażowania w realizację programu

• ocena poziomu publicznej prezentacji

• rzetelność wykonywania zadań

Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2024-02-10 - 2024-05-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Dzik, Katarzyna Gawrych-Olender
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną

Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Dzik, Katarzyna Gawrych-Olender
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)