Podstawy animacji i multimediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | pg-1s-st-paim-1s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy animacji i multimediów |
Jednostka: | Wydział Projektowy |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Przedmiot w swoim założeniu ma wykształcić u osób studiujących podstawowe umiejętności w dziedzinie multimediów i technik przetwarzania obrazu oraz animacji. Osoby studiujące zaczynając od prostych ćwiczeń zapoznają się z zagadnieniami i problemami związanymi z tworzeniem ruchomego obrazu: czasu w filmie animowanym, rytmu, dynamiki oraz relacji obraz – dźwięk. Uczestnicy zajęć poznają również szereg narzędzi do tworzenia animacji, od tych podstawowych służących tworzeniu animacji poklatkowej, po zaawansowane oprogramowanie 3D. Celem zajęć jest przygotowanie osób studiujących do tworzenia bardziej złożonych projektów realizowanych na dalszych etapach edukacji. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Richard Williams, The Animator's Survival Kit, Faber & Faber, 2001,EN 2. Ollie Johnston (Author), Frank Thomas (Author) The Illusion of Life: Disney Animation - Disney Editions, 1981, EN Literatura uzupełniająca: 1. Mike'a Wellinsa, Myśleć animacją. Podręcznik dla filmowców, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2004, PL 2. Paweł Sitkiewicz, Polska szkoła animacji, Słowo/obraz terytoria, 2011, PL 3. https://www.skwigly.co.uk/ 4. http://polishanimations.pl/ 5. http://motionographer.com/ |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy: W 01 (P6S_WG) Zna i rozumie metodyczne postępowanie wykorzystywane w procesie projektowym, twórczym oraz jego etapy i wie jak je efektywnie wykorzystać w realizacji własnych projektów. Przedmiotowe: Zna, rozumie oraz potrafi zastosować fundamentalne 12 zasad animacji, takie jak timing, spacing, squash and stretch, oraz inne, które są kluczowe dla nadania animacji płynności i naturalności. W 02 (P6S_WG) Zna i rozumie aspekty procesu projektowego, twórczego (warsztatowe, technologiczne, użytkowe, estetyczne, kulturowe, rynkowe). Przedmiotowe: Zna i rozumie aspekty procesu tworzenia prostych form animowanych. Potrafi stworzyć krótką sekwencję animowaną przechodząc przez wszystkie najważniejsze etapy produkcji (koncepcja, storyboard, projekty graficzne, animacja). W zakresie umiejętności: U 03 (P6S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście do pracy twórczej i projektowej. Przedmiotowe: Potrafi świadomie i adekwatnie do tematu dobrać środki audiowizualne. U 05 (P6S_UW) Potrafi świadomie posługiwać się podstawowymi narzędziami warsztatu projektanta adekwatnymi technologiami i technikami oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój. Przedmiotowe: Zna podstawowe narzędzia do tworzenia w środowisku 3D: modelowanie, teksturowanie, oświetlenie, animacja, rendering. Zna podstawy tworzenia w środowisku 2D: tworzenie elementów graficznych na potrzeby późniejszej animacji. Zna najważniejsze specjalistyczne portale i fora internetowe, zajmujące się animacją i motion designem i wie gdzie szukać odpowiedzi aby samodzielnie rozwiązać problemy technologiczne. U 06 (P6S_UW) Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową obejmującą część prezentacyjną oraz dokumentację koncepcji. Przedmiotowe: Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową. Posiada umiejętność tworzenia moodboardów i wstępnych koncepcji w oparciu o nie oraz research. W zakresie kompetencji społecznych: KS 03 (P6S_KR) Jest gotów do odkrywania nowych zjawisk, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania wiedzy i doświadczeń. Zna najważniejsze specjalistyczne portale internetowe, zajmujące się animacją i motion designem i śledzące najważniejsze zjawiska z dziedziny sztuk audiowizualnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
• ocena poziomu projektowego i technicznego wykonania prac • ocena stopnia zaangażowania w realizację programu • ocena poziomu publicznej prezentacji • rzetelność wykonywania zadań • frekwencja • umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu • adekwatność do tematyki zadań • umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych • oryginalność i innowacyjność realizacji zadań |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jarosław Mamczarski, Michał Rodziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR cw
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Rodziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.