Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Działania multimedialne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: pg-1s-st-dm-3s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Działania multimedialne
Jednostka: Wydział Projektowy
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Interdyscyplinarna pracownia, zajmująca się działaniami w obszarze multimediów. Zakres wiedzy i umiejętności na podstawowym, ogólnoplastycznym poziomie pozwalają wdrożyć studenta w projekty multimedialne związane z opanowaniem technologii oraz nowoczesnych sposobów kreacji i komunikacji. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę w zakresie architektury przekazu multimedialnego (obraz ruchomy, dźwięk, interakcja). Projektowanie performansów multimedialnych w oparciu o dźwięk generowany w pamięci komputera oraz muzyki wykorzystującej tradycyjne instrumentarium. Kreowanie przekazów bazujących na narracji w czasie (time based media). Wprowadzenie w podstawy procesu autorskiego programowania służącego do zarządzania środowiskiem wizualnym. Zagadnienia związane z miksowaniem obrazu na żywo. Umiejętności związane z posługiwaniem się sprzętem filmowym (kamera, obiektywy, jazdy, światło) w celu kreacji obrazu ruchomego. Organizacja planu filmowego. Kreatywne zastosowanie greenboxa. Zaawansowane działania postprodukcyjne z uwzględnieniem techniki filmowej oraz technologii kreowania obrazu cyfrowego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.

2. Ryszard W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Rabid, Kraków 2001.

Literatura uzupełniająca:

1. Ryszard W. Kluszczyński, Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Rabid, Kraków 2002.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

W 01 (P6S_WG) Zna i rozumie metodyczne postępowanie wykorzystywane w procesie projektowym, twórczym oraz jego etapy i wie jak je efektywnie wykorzystać w realizacji własnych projektów. Przedmiotowe: Zna i rozumie złożoność procesu wybranego obszaru z dziedziny multimediów (film, interakcja, działania przestrzenne, instalacyjne,

aplikacje, itp.) Potrafi je weryfikować i wdrażać uwzględniając współpracę z zewnętrznymi specjalistami.

W zakresie umiejętności:

U 02 (P6S_UW) Potrafi samodzielnie opracować założenia projektowe i świadomie realizować je w procesie projektowym w zakresie projektowania graficznego i multimediów. Przedmiotowe: Potrafi samodzielnie definiować problem projektowy, opracowywać i zweryfikować założenia projektowe, następnie świadomie realizować je w procesie projektowym z multimediów.

U 03 (P6S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście do pracy twórczej i projektowej. Przedmiotowe: Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście w pracy projektowej oraz łączyć pracę w różnych oprogramowaniach w zależności od założeń. Wykorzystuje lub samodzielnie modyfikuje metody i narzędzia do potrzeb. Potrafi prototypować własne narzędzia do działań multimedialnych, których kompleksowość lub obszary działania są poza zakresem dostępnych narzędzi.

U 04 (P6S_UW) Potrafi opracować projekt wraz z jego umieszczeniem w kontekście rynkowym. Przedmiotowe: Potrafi umiejętnie dobierać źródła wiedzy i informacji z nich pochodzących oraz dokonywać analizy i syntezy tych informacji w procesie projektowym (tutoriale, podręczniki, fora).

U 05 (P6S_UW) Potrafi świadomie posługiwać się podstawowymi narzędziami warsztatu projektanta adekwatnymi technologiami i technikami oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój. Przedmiotowe: Posiada umiejętności przeprowadzania analizy porównawczej co do zakresu oraz możliwości zastosowania projektu i potrafi określić jego skuteczność.

U 06 (P6S_UW) Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową obejmującą część prezentacyjną oraz dokumentację koncepcji. Przedmiotowe: Potrafi przygotować w formie pisemnej skrypt do zrealizowania projektu (film - scenariusz, aplikacja/instalacja multimedialna - struktura logiczna interakcji lub strategia interakcji, VR - określenie interakcji, przestrzeni 3D oraz scenariusza).

U 07 (P6S_UW) Cechuje go niezależne podejście do projektowania, kreatywność, potrafi realizować prace projektowe o wysokim stopniu oryginalności w odpowiedzi na potrzeby odbiorcy. Przedmiotowe: Potrafi świadomie posługiwać się specjalistycznymi narzędziami multimedialisty, adekwatnymi technologiami i technikami oraz potrafi samodzielnie rozwijać te kompetencje.

U 08 (P6S_UK) Potrafi opracowywać oraz w komunikatywny sposób publicznie prezentować opracowane rozwiązania projektowe przy zastosowaniu specjalistycznej terminologii oraz wykorzystaniu adekwatnych technik informacyjno-komunikacyjnych. Przedmiotowe: Jest otwarty na eksperyment, zarówno w obszarze kreacji oraz doboru narzędzi i

środków.

W zakresie kompetencji społecznych:

KS 01 (P6S_KR) Jest gotów do samodzielnego podejmowania decyzji projektowych, rozwijania idei i właściwej argumentacji założeń Przedmiotowe: Potrafi samodzielnie podejmować decyzje z planowanego obszaru multimediów.

KS 03 (P6S_KR) Jest gotów do odkrywania nowych zjawisk, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania wiedzy i doświadczeń. Przedmiotowe: Jest otwarty na nowe doświadczenia i eksperymenty z dziedziny sztuk multimediów oraz innych obszarów projektowych.

KS 08 (P6S_KK) Jest gotów samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie w odniesieniu do dynamicznie rozwijającego się otoczenia. Przedmiotowe: Potrafi realizować etycznie uzasadnione projekty oraz budować nowe narzędzia pogłębiające wiedzę na temat potrzeb społecznych i zrównoważonego rozwoju.

Metody i kryteria oceniania:

• ocena poziomu projektowego i technicznego wykonania prac

• ocena stopnia zaangażowania w realizację programu

• ocena poziomu publicznej prezentacji

• rzetelność wykonywania zadań

• frekwencja

• umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu

• adekwatność do tematyki zadań

• umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych

• oryginalność i innowacyjność realizacji zadań

Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr zimowy" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Ceglarek, Ksawery Kaliski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną

Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr zimowy" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Ceglarek, Ksawery Kaliski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)