Działania multimedialne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | pg-1s-st-dm-3s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Działania multimedialne |
Jednostka: | Wydział Projektowy |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Interdyscyplinarna pracownia, zajmująca się działaniami w obszarze multimediów. Zakres wiedzy i umiejętności na podstawowym, ogólnoplastycznym poziomie pozwalają wdrożyć studenta w projekty multimedialne związane z opanowaniem technologii oraz nowoczesnych sposobów kreacji i komunikacji. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę w zakresie architektury przekazu multimedialnego (obraz ruchomy, dźwięk, interakcja). Projektowanie performansów multimedialnych w oparciu o dźwięk generowany w pamięci komputera oraz muzyki wykorzystującej tradycyjne instrumentarium. Kreowanie przekazów bazujących na narracji w czasie (time based media). Wprowadzenie w podstawy procesu autorskiego programowania służącego do zarządzania środowiskiem wizualnym. Zagadnienia związane z miksowaniem obrazu na żywo. Umiejętności związane z posługiwaniem się sprzętem filmowym (kamera, obiektywy, jazdy, światło) w celu kreacji obrazu ruchomego. Organizacja planu filmowego. Kreatywne zastosowanie greenboxa. Zaawansowane działania postprodukcyjne z uwzględnieniem techniki filmowej oraz technologii kreowania obrazu cyfrowego. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. 2. Ryszard W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Rabid, Kraków 2001. Literatura uzupełniająca: 1. Ryszard W. Kluszczyński, Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Rabid, Kraków 2002. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy: W 01 (P6S_WG) Zna i rozumie metodyczne postępowanie wykorzystywane w procesie projektowym, twórczym oraz jego etapy i wie jak je efektywnie wykorzystać w realizacji własnych projektów. Przedmiotowe: Zna i rozumie złożoność procesu wybranego obszaru z dziedziny multimediów (film, interakcja, działania przestrzenne, instalacyjne, aplikacje, itp.) Potrafi je weryfikować i wdrażać uwzględniając współpracę z zewnętrznymi specjalistami. W zakresie umiejętności: U 02 (P6S_UW) Potrafi samodzielnie opracować założenia projektowe i świadomie realizować je w procesie projektowym w zakresie projektowania graficznego i multimediów. Przedmiotowe: Potrafi samodzielnie definiować problem projektowy, opracowywać i zweryfikować założenia projektowe, następnie świadomie realizować je w procesie projektowym z multimediów. U 03 (P6S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście do pracy twórczej i projektowej. Przedmiotowe: Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście w pracy projektowej oraz łączyć pracę w różnych oprogramowaniach w zależności od założeń. Wykorzystuje lub samodzielnie modyfikuje metody i narzędzia do potrzeb. Potrafi prototypować własne narzędzia do działań multimedialnych, których kompleksowość lub obszary działania są poza zakresem dostępnych narzędzi. U 04 (P6S_UW) Potrafi opracować projekt wraz z jego umieszczeniem w kontekście rynkowym. Przedmiotowe: Potrafi umiejętnie dobierać źródła wiedzy i informacji z nich pochodzących oraz dokonywać analizy i syntezy tych informacji w procesie projektowym (tutoriale, podręczniki, fora). U 05 (P6S_UW) Potrafi świadomie posługiwać się podstawowymi narzędziami warsztatu projektanta adekwatnymi technologiami i technikami oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój. Przedmiotowe: Posiada umiejętności przeprowadzania analizy porównawczej co do zakresu oraz możliwości zastosowania projektu i potrafi określić jego skuteczność. U 06 (P6S_UW) Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową obejmującą część prezentacyjną oraz dokumentację koncepcji. Przedmiotowe: Potrafi przygotować w formie pisemnej skrypt do zrealizowania projektu (film - scenariusz, aplikacja/instalacja multimedialna - struktura logiczna interakcji lub strategia interakcji, VR - określenie interakcji, przestrzeni 3D oraz scenariusza). U 07 (P6S_UW) Cechuje go niezależne podejście do projektowania, kreatywność, potrafi realizować prace projektowe o wysokim stopniu oryginalności w odpowiedzi na potrzeby odbiorcy. Przedmiotowe: Potrafi świadomie posługiwać się specjalistycznymi narzędziami multimedialisty, adekwatnymi technologiami i technikami oraz potrafi samodzielnie rozwijać te kompetencje. U 08 (P6S_UK) Potrafi opracowywać oraz w komunikatywny sposób publicznie prezentować opracowane rozwiązania projektowe przy zastosowaniu specjalistycznej terminologii oraz wykorzystaniu adekwatnych technik informacyjno-komunikacyjnych. Przedmiotowe: Jest otwarty na eksperyment, zarówno w obszarze kreacji oraz doboru narzędzi i środków. W zakresie kompetencji społecznych: KS 01 (P6S_KR) Jest gotów do samodzielnego podejmowania decyzji projektowych, rozwijania idei i właściwej argumentacji założeń Przedmiotowe: Potrafi samodzielnie podejmować decyzje z planowanego obszaru multimediów. KS 03 (P6S_KR) Jest gotów do odkrywania nowych zjawisk, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania wiedzy i doświadczeń. Przedmiotowe: Jest otwarty na nowe doświadczenia i eksperymenty z dziedziny sztuk multimediów oraz innych obszarów projektowych. KS 08 (P6S_KK) Jest gotów samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie w odniesieniu do dynamicznie rozwijającego się otoczenia. Przedmiotowe: Potrafi realizować etycznie uzasadnione projekty oraz budować nowe narzędzia pogłębiające wiedzę na temat potrzeb społecznych i zrównoważonego rozwoju. |
Metody i kryteria oceniania: |
• ocena poziomu projektowego i technicznego wykonania prac • ocena stopnia zaangażowania w realizację programu • ocena poziomu publicznej prezentacji • rzetelność wykonywania zadań • frekwencja • umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu • adekwatność do tematyki zadań • umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych • oryginalność i innowacyjność realizacji zadań |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Ceglarek, Ksawery Kaliski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-02 |
Przejdź do planu
PN WT cw
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Ceglarek, Ksawery Kaliski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.