Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie plakatu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ma-jm-st-pp-8s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie plakatu
Jednostka: Wydział Artystyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Pracownia projektowania plakatu jest wybierana przez studentów dobrowolnie. Jest pracownią dyplomującą na kierunku projektowanie graficzne oraz przedmiotem uzupełniającym na kierunkach: malarstwo, grafika warsztatowa, wzornictwo na studiach stacjonarnych. Punktem wyjścia działań podejmowanych w pracowni jest myślenie wywodzące się z tradycyjnie rozumianego plakatu, poszerzone o projektowanie eksperymentalne. Myślenie plakatowe ma wpływ na tworzenie nowych form wypowiedzi projektowej lub artystycznej. Głównym celem projektowanych komunikatów jest perswazja – plakat może nakłonić odbiorcę do podjęcia działania, dyskusji czy refleksji. Tak rozumiany plakat może być prezentowany zarówno jako tradycyjny druk, ale także jako krótka forma animacji, instalacji, czy działanie interaktywne z użyciem motion design. Pracownia jest pomostem pomiędzy tradycyjnie rozumianym projektowaniem a nowymi mediami.

Pełny opis:

Pracownia projektowania plakatu jest wybierana przez studentów dobrowolnie. Jest pracownią dyplomującą na kierunku projektowanie graficzne oraz przedmiotem uzupełniającym na kierunkach: malarstwo, grafika warsztatowa, wzornictwo na studiach stacjonarnych. Punktem wyjścia działań podejmowanych w pracowni jest myślenie wywodzące się z tradycyjnie rozumianego plakatu, poszerzone o projektowanie eksperymentalne. Myślenie plakatowe ma wpływ na tworzenie nowych form wypowiedzi projektowej lub artystycznej. Głównym celem projektowanych komunikatów jest perswazja – plakat może nakłonić odbiorcę do podjęcia działania, dyskusji czy refleksji. Tak rozumiany plakat może być prezentowany zarówno jako tradycyjny druk, ale także jako krótka forma animacji, instalacji, czy działanie interaktywne z użyciem motion design. Pracownia jest pomostem pomiędzy tradycyjnie rozumianym projektowaniem a nowymi mediami.

Wymagania wstępne:

Umiejętność sprawnego posługiwania się tradycyjnym warsztatem oraz podstawami animacji. Znajomość i umiejętność wykorzystania metod i technologii związanych ze współczesnym projektowaniem, które studenci przyswoili na wcześniejszych latach studiów.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Krzysztof Dydo, 100 [sto] lat polskiej sztuki plakatu = 100th Anniversary of Polish Poster Art, Biuro Wystaw Artystycznych, Kraków, 1993;

2. Dorota Folga-Januszewska, Lech Majewski, Oto sztuka polskiego plakatu, Bosz, Olszanica, 2016;

3. John Foster, New Masters of Poster Design, Rockport, 2006

Literatura uzupełniająca:

Jacek Mrowczyk, Historia projektowania graficznego, Karakter, 2018

*Literatura uzupełniana i dobierana indywidualnie w zależności od realizowanego tematu,

a rekomendacje przekazywane podczas konsultacji lub za pomocą Google Classroom.

Efekty uczenia się:

https://docs.google.com/document/d/1BCxEwd9Wu_F-rFAhUecs4sKDsY80Nt9D/edit

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny:

ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

Warunki zaliczenia:

obecność - dopuszczone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności

pozytywne oceny - realizacja wszystkich zadanych tematów; udział w zajęciach; konsultacje z prowadzącymi

aktywność studenta - obecność w pracowni podczas zajęć oraz aktywna realizacja zadanych tematów

udział w przeglądzie - obowiązkowy, także archiwizacja prac na platformie Classroom

Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2024-02-10 - 2024-05-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Roman Kalarus, Monika Starowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną

Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Roman Kalarus, Monika Starowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną
Skrócony opis:

Pracownia projektowania plakatu jest wybierana przez studentów dobrowolnie. Jest pracownią dyplomującą na kierunku projektowanie graficzne oraz przedmiotem uzupełniającym na kierunkach: malarstwo, grafika warsztatowa, wzornictwo na studiach stacjonarnych. Punktem wyjścia działań podejmowanych w pracowni jest myślenie wywodzące się z tradycyjnie rozumianego plakatu, poszerzone o projektowanie eksperymentalne. Myślenie plakatowe ma wpływ na tworzenie nowych form wypowiedzi projektowej lub artystycznej. Głównym celem projektowanych komunikatów jest perswazja – plakat może nakłonić odbiorcę do podjęcia działania, dyskusji czy refleksji. Tak rozumiany plakat może być prezentowany zarówno jako tradycyjny druk, ale także jako krótka forma animacji, instalacji, czy działanie interaktywne z użyciem motion design. Pracownia jest pomostem pomiędzy tradycyjnie rozumianym projektowaniem a nowymi mediami.

Pełny opis:

Pracownia projektowania plakatu jest wybierana przez studentów dobrowolnie. Jest pracownią dyplomującą na kierunku projektowanie graficzne oraz przedmiotem uzupełniającym na kierunkach: malarstwo, grafika warsztatowa, wzornictwo na studiach stacjonarnych. Punktem wyjścia działań podejmowanych w pracowni jest myślenie wywodzące się z tradycyjnie rozumianego plakatu, poszerzone o projektowanie eksperymentalne. Myślenie plakatowe ma wpływ na tworzenie nowych form wypowiedzi projektowej lub artystycznej. Głównym celem projektowanych komunikatów jest perswazja – plakat może nakłonić odbiorcę do podjęcia działania, dyskusji czy refleksji. Tak rozumiany plakat może być prezentowany zarówno jako tradycyjny druk, ale także jako krótka forma animacji, instalacji, czy działanie interaktywne z użyciem motion design. Pracownia jest pomostem pomiędzy tradycyjnie rozumianym projektowaniem a nowymi mediami.

Wymagania wstępne:

Umiejętność sprawnego posługiwania się tradycyjnym warsztatem oraz podstawami animacji. Znajomość i umiejętność wykorzystania metod i technologii związanych ze współczesnym projektowaniem, które studenci przyswoili na wcześniejszych latach studiów.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Krzysztof Dydo, 100 [sto] lat polskiej sztuki plakatu = 100th Anniversary of Polish Poster Art, Biuro Wystaw Artystycznych, Kraków, 1993;

2. Dorota Folga-Januszewska, Lech Majewski, Oto sztuka polskiego plakatu, Bosz, Olszanica, 2016;

3. John Foster, New Masters of Poster Design, Rockport, 2006

Literatura uzupełniająca:

Jacek Mrowczyk, Historia projektowania graficznego, Karakter, 2018

*Literatura uzupełniana i dobierana indywidualnie w zależności od realizowanego tematu,

a rekomendacje przekazywane podczas konsultacji lub za pomocą Google Classroom.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)