Projektowanie plakatu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ma-jm-st-pp-8s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie plakatu |
Jednostka: | Wydział Artystyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Pracownia projektowania plakatu jest wybierana przez studentów dobrowolnie. Jest pracownią dyplomującą na kierunku projektowanie graficzne oraz przedmiotem uzupełniającym na kierunkach: malarstwo, grafika warsztatowa, wzornictwo na studiach stacjonarnych. Punktem wyjścia działań podejmowanych w pracowni jest myślenie wywodzące się z tradycyjnie rozumianego plakatu, poszerzone o projektowanie eksperymentalne. Myślenie plakatowe ma wpływ na tworzenie nowych form wypowiedzi projektowej lub artystycznej. Głównym celem projektowanych komunikatów jest perswazja – plakat może nakłonić odbiorcę do podjęcia działania, dyskusji czy refleksji. Tak rozumiany plakat może być prezentowany zarówno jako tradycyjny druk, ale także jako krótka forma animacji, instalacji, czy działanie interaktywne z użyciem motion design. Pracownia jest pomostem pomiędzy tradycyjnie rozumianym projektowaniem a nowymi mediami. |
Pełny opis: |
Pracownia projektowania plakatu jest wybierana przez studentów dobrowolnie. Jest pracownią dyplomującą na kierunku projektowanie graficzne oraz przedmiotem uzupełniającym na kierunkach: malarstwo, grafika warsztatowa, wzornictwo na studiach stacjonarnych. Punktem wyjścia działań podejmowanych w pracowni jest myślenie wywodzące się z tradycyjnie rozumianego plakatu, poszerzone o projektowanie eksperymentalne. Myślenie plakatowe ma wpływ na tworzenie nowych form wypowiedzi projektowej lub artystycznej. Głównym celem projektowanych komunikatów jest perswazja – plakat może nakłonić odbiorcę do podjęcia działania, dyskusji czy refleksji. Tak rozumiany plakat może być prezentowany zarówno jako tradycyjny druk, ale także jako krótka forma animacji, instalacji, czy działanie interaktywne z użyciem motion design. Pracownia jest pomostem pomiędzy tradycyjnie rozumianym projektowaniem a nowymi mediami. Wymagania wstępne: Umiejętność sprawnego posługiwania się tradycyjnym warsztatem oraz podstawami animacji. Znajomość i umiejętność wykorzystania metod i technologii związanych ze współczesnym projektowaniem, które studenci przyswoili na wcześniejszych latach studiów. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Krzysztof Dydo, 100 [sto] lat polskiej sztuki plakatu = 100th Anniversary of Polish Poster Art, Biuro Wystaw Artystycznych, Kraków, 1993; 2. Dorota Folga-Januszewska, Lech Majewski, Oto sztuka polskiego plakatu, Bosz, Olszanica, 2016; 3. John Foster, New Masters of Poster Design, Rockport, 2006 Literatura uzupełniająca: Jacek Mrowczyk, Historia projektowania graficznego, Karakter, 2018 *Literatura uzupełniana i dobierana indywidualnie w zależności od realizowanego tematu, a rekomendacje przekazywane podczas konsultacji lub za pomocą Google Classroom. |
Efekty uczenia się: |
https://docs.google.com/document/d/1BCxEwd9Wu_F-rFAhUecs4sKDsY80Nt9D/edit |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Warunki zaliczenia: obecność - dopuszczone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności pozytywne oceny - realizacja wszystkich zadanych tematów; udział w zajęciach; konsultacje z prowadzącymi aktywność studenta - obecność w pracowni podczas zajęć oraz aktywna realizacja zadanych tematów udział w przeglądzie - obowiązkowy, także archiwizacja prac na platformie Classroom |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)
Okres: | 2024-02-10 - 2024-05-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Roman Kalarus, Monika Starowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Roman Kalarus, Monika Starowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
|
Skrócony opis: |
Pracownia projektowania plakatu jest wybierana przez studentów dobrowolnie. Jest pracownią dyplomującą na kierunku projektowanie graficzne oraz przedmiotem uzupełniającym na kierunkach: malarstwo, grafika warsztatowa, wzornictwo na studiach stacjonarnych. Punktem wyjścia działań podejmowanych w pracowni jest myślenie wywodzące się z tradycyjnie rozumianego plakatu, poszerzone o projektowanie eksperymentalne. Myślenie plakatowe ma wpływ na tworzenie nowych form wypowiedzi projektowej lub artystycznej. Głównym celem projektowanych komunikatów jest perswazja – plakat może nakłonić odbiorcę do podjęcia działania, dyskusji czy refleksji. Tak rozumiany plakat może być prezentowany zarówno jako tradycyjny druk, ale także jako krótka forma animacji, instalacji, czy działanie interaktywne z użyciem motion design. Pracownia jest pomostem pomiędzy tradycyjnie rozumianym projektowaniem a nowymi mediami. |
|
Pełny opis: |
Pracownia projektowania plakatu jest wybierana przez studentów dobrowolnie. Jest pracownią dyplomującą na kierunku projektowanie graficzne oraz przedmiotem uzupełniającym na kierunkach: malarstwo, grafika warsztatowa, wzornictwo na studiach stacjonarnych. Punktem wyjścia działań podejmowanych w pracowni jest myślenie wywodzące się z tradycyjnie rozumianego plakatu, poszerzone o projektowanie eksperymentalne. Myślenie plakatowe ma wpływ na tworzenie nowych form wypowiedzi projektowej lub artystycznej. Głównym celem projektowanych komunikatów jest perswazja – plakat może nakłonić odbiorcę do podjęcia działania, dyskusji czy refleksji. Tak rozumiany plakat może być prezentowany zarówno jako tradycyjny druk, ale także jako krótka forma animacji, instalacji, czy działanie interaktywne z użyciem motion design. Pracownia jest pomostem pomiędzy tradycyjnie rozumianym projektowaniem a nowymi mediami. Wymagania wstępne: Umiejętność sprawnego posługiwania się tradycyjnym warsztatem oraz podstawami animacji. Znajomość i umiejętność wykorzystania metod i technologii związanych ze współczesnym projektowaniem, które studenci przyswoili na wcześniejszych latach studiów. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Krzysztof Dydo, 100 [sto] lat polskiej sztuki plakatu = 100th Anniversary of Polish Poster Art, Biuro Wystaw Artystycznych, Kraków, 1993; 2. Dorota Folga-Januszewska, Lech Majewski, Oto sztuka polskiego plakatu, Bosz, Olszanica, 2016; 3. John Foster, New Masters of Poster Design, Rockport, 2006 Literatura uzupełniająca: Jacek Mrowczyk, Historia projektowania graficznego, Karakter, 2018 *Literatura uzupełniana i dobierana indywidualnie w zależności od realizowanego tematu, a rekomendacje przekazywane podczas konsultacji lub za pomocą Google Classroom. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.