Ilustracja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ma-jm-st-ilu-10s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ilustracja |
Jednostka: | Wydział Artystyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
9.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studentów z szerokim spektrum możliwości użycia ilustracji w projektowaniu graficznym; Rozwój indywidualnych predyspozycji i umiejętności w zakresie tworzenia obrazu i narracji w projekcie graficznym oraz ich wzbogacenie i poszerzanie; Świadome posługiwanie się obrazem w sposób adekwatny do percepcji odbiorcy oraz weryfikowanie realizacji projektowych w bezpośrednim kontakcie z odbiorcą; Umiejętność zmierzenia się z różnorodnymi tematycznie wyzwaniami projektowymi. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studentów z szerokim spektrum możliwości użycia ilustracji w projektowaniu graficznym; Rozwój indywidualnych predyspozycji i umiejętności w zakresie tworzenia obrazu i narracji w projekcie graficznym oraz ich wzbogacenie i poszerzanie; Świadome posługiwanie się obrazem w sposób adekwatny do percepcji odbiorcy oraz weryfikowanie realizacji projektowych w bezpośrednim kontakcie z odbiorcą; Umiejętność zmierzenia się z różnorodnymi tematycznie wyzwaniami projektowymi. Wymagania wstępne: Zaawansowane umiejętności w zakresie rysunku, malarstwa, kompozycji, grafiki projektowej, technik graficznych cyfrowych lub warsztatowych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Captains of illustration. 100 years of children’s books from Poland; pod red. Anity Wincencjusz-Patyny, Instytut Adama Mickiewicza, 2019 Illustrating Children’s Books. Creating pictures for publication, Martin Salisbury, Quarto Children's Books, Londyn, 2004 Children’s Picturebooks. The art of visual storytelling, Martin Salisbury, Morgan Styles, Laurence King Publishing, Londyn, 2020 Literatura uzupełniająca: Odpowiedni dać rzeczy obraz. O genezie ilustracji książkowych, Anita Wincencjusz-Patyna, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, Wrocław, 2019 Look! Polish picturebook!; Małgorzata Cackowska; Anita Wincencjusz-Patyna; Gdańsk; 2016 History of illustration, Susan Doyle editor ; Jaleen Grove associate editor, Whitney Sherman associate editor, Fairchild Books an imprint of Bloomsbury Publishing, New York, 2019 Ilustrowane książki dla dzieci, katalogi rysunku satyrycznego, komiksy, prasa ilustrowana, książki o ilustracji – z zasobów pracowni Ilustracji |
Efekty uczenia się: |
https://docs.google.com/document/d/1T567WDeDESWh-t4-hc95AXSnbsDSgfsz/edit |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: ocena poziomu projektowego i technicznego wykonania prac ocena stopnia zaangażowania w realizację programu ocena poziomu publicznej prezentacji rzetelność wykonywania zadań frekwencja umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu aktywność w dyskusjach dydaktycznych adekwatność do tematyki zadań umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych oryginalność i innowacyjność realizacji zadań ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Warunki zaliczenia: obecność - dopuszczalne są 3 nieobecności w semestrze pozytywne oceny z przeglądu prac i weryfikacji dokumentacji projektowej obowiązkowe opracowanie wszystkich ustalonych z prowadzącymi zadań aktywność studenta - aktywna postawa, propozycje różnych rozwiązań, samodzielna praca własna, docieranie do różnorodnych źródeł, aktywny udział w korekcie udział w przeglądzie / krytykach - obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)
Okres: | 2024-02-10 - 2024-05-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Machwic | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR cw
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Machwic | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studentów z szerokim spektrum możliwości użycia ilustracji w projektowaniu graficznym; Rozwój indywidualnych predyspozycji i umiejętności w zakresie tworzenia obrazu i narracji w projekcie graficznym oraz ich wzbogacenie i poszerzanie; Świadome posługiwanie się obrazem w sposób adekwatny do percepcji odbiorcy oraz weryfikowanie realizacji projektowych w bezpośrednim kontakcie z odbiorcą; Umiejętność zmierzenia się z różnorodnymi tematycznie wyzwaniami projektowymi. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studentów z szerokim spektrum możliwości użycia ilustracji w projektowaniu graficznym; Rozwój indywidualnych predyspozycji i umiejętności w zakresie tworzenia obrazu i narracji w projekcie graficznym oraz ich wzbogacenie i poszerzanie; Świadome posługiwanie się obrazem w sposób adekwatny do percepcji odbiorcy oraz weryfikowanie realizacji projektowych w bezpośrednim kontakcie z odbiorcą; Umiejętność zmierzenia się z różnorodnymi tematycznie wyzwaniami projektowymi. Wymagania wstępne: Zaawansowane umiejętności w zakresie rysunku, malarstwa, kompozycji, grafiki projektowej, technik graficznych cyfrowych lub warsztatowych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Captains of illustration. 100 years of children’s books from Poland; pod red. Anity Wincencjusz-Patyny, Instytut Adama Mickiewicza, 2019 Illustrating Children’s Books. Creating pictures for publication, Martin Salisbury, Quarto Children's Books, Londyn, 2004 Children’s Picturebooks. The art of visual storytelling, Martin Salisbury, Morgan Styles, Laurence King Publishing, Londyn, 2020 Literatura uzupełniająca: Odpowiedni dać rzeczy obraz. O genezie ilustracji książkowych, Anita Wincencjusz-Patyna, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, Wrocław, 2019 Look! Polish picturebook!; Małgorzata Cackowska; Anita Wincencjusz-Patyna; Gdańsk; 2016 History of illustration, Susan Doyle editor ; Jaleen Grove associate editor, Whitney Sherman associate editor, Fairchild Books an imprint of Bloomsbury Publishing, New York, 2019 Ilustrowane książki dla dzieci, katalogi rysunku satyrycznego, komiksy, prasa ilustrowana, książki o ilustracji – z zasobów pracowni Ilustracji |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.