Wizerunek, promocja i identyfikacja wizualna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | wz-2s-st-wpiiw-1s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wizerunek, promocja i identyfikacja wizualna |
Jednostka: | Wydział Projektowy |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem nauczania przedmiotu jest przygotowanie studentów do samodzielnej pracy w zakresie projektowania graficznego, komunikatów wizualnych w oparciu o samodzielne rozpoznawanie problemów projektowych mając na uwadze tło społeczne i kulturowe. Biegłe posługiwanie się narzędziami komunikacji społecznej i marketingowej, konstruowanie systemów identyfikacji wizualnej i korporacyjnej. Uzyskanie pełnej świadomości stosowania języka i środków formalnych w odniesieniu do konkretnego odbiorcy. |
Pełny opis: |
Celem zajęć ćwiczeniowych (praktycznych) jest wykształcenie i rozwinięcie umiejętności kreatywnych, projektowych i realizacyjnych, prowadzenia dyskusji analizującej kwestie projektowe, odnoszenie się do projektów współuczestniczących w zajęciach, metodyka projektowania. Praca indywidualna lub w zespołach prowadzona przez pedagogów pracowni. Ćwiczenia przygotowujące do pracy dyplomowej. W 1. i 2. semestrze kładziony jest nacisk na umiejętne zbieranie materiałów i planowanie projektu. Przeprowadza się prace koncepcyjne. Studenci indywidualnie zmierzają się z problematyką różnych aspektów pracy dyplomowej, niejednokrotnie wykonują ćwiczenia pomocnicze. Wspólnie prowadzą, jako zespół, pracę koncepcyjną w zakresie promocji regionu. Wykłady: 1. Analiza sytuacji klienta i podstawy badań społecznych. Historia firmy i marki, obraz konkurencji, źródła informacji wtórnych. Podstawy researchu. 2. Narzędzia komunikacji wizerunkowej 3. Zasady konstrukcji przekazu reklamowego w różnych mediach. Jak tworzyć przekaz dla: radia, telewizji, kina, internetu, outdooru, tradycyjnej pracy. Wymogi techniczne i merytoryczne. 4. Model spójności przekazu wizerunkowego. 4P wizerunkowe (posiadłości, produkty, prezentacje i publikacje) 5. Marketing dla jednostek Samorządu Terytorialnego i marketing polityczny. Specyfika w porównaniu do marketingu „produktowego”. 6. Wykłady tematyczne dostosowane na bieżąco do potrzeb grup studentów. 7. Plakat. Różnice pomiędzy afiszem, plakatem artystycznym, informacyjnym a komercyjnym. Nowe formy plakatu. 8. Wizerunek służy przeżyciu |
Literatura: |
Wykaz literatury, literatura podstawowa: 1. Frutiger Adrian, Człowiek i jego znaki, wydawnictwo Do, Warszawa 2003 2. Wheeler Alina, Kreowanie marki. PWN 2010 3. Barry, Pete. Pomysł w reklamie. PWN 2010 Wykaz literatury, literatura uzupełniająca: 1. Ind Nicholas Wielkie kampanie reklamowe Prószyński, Warszawa 2001 2. Mollerup Per Marks of excellence, Phaidon 1999 lub wydanie II z 2013r. 3. Conway Lloyd Morgan, LOGO, IDENTITY, BRAND, CULTURE. RotoVision 1999 4. Carter David E., CREATING LOGO FAMILIES. HBI 2000 5. Day Andrew, Kner Andrew, LOGOS AND SYMBOLS. RC Publications 1998 6. Harris Paul, Ambrose Gavin, Twórcze projektowanie, PWN 2007 |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia, sposoby weryfikacji efektów kształcenia oraz forma i warunki zaliczenia przedmiotu: wiedza K_W01 Efekty z matrycy efektów kształcenia: Posiada podstawową wiedzę z zakresu kreowania przekazu plastycznego oraz zna metody służące do rozwiązania problemu rysunkowego/ projektowego korekta ćwiczenia, wykład K_W02 Efekty z matrycy efektów kształcenia: ma wiedzę na temat procesu projektowego i sposobów jego planowania korekta ćwiczenia, wykład K_W05 Efekty z matrycy efektów kształcenia: ma wiedzę na temat procesu projektowania produktu, włącznie z uwarunkowaniami konstrukcyjnymi, użytkowymi, etc. korekta ćwiczenia, wykład K_W06 Efekty z matrycy efektów kształcenia: ma wiedzę na temat przebiegu procesu projektowania komunikacji wizualnej korekta ćwiczenia, wykład K_W07 Efekty z matrycy efektów kształcenia: Ma świadomość funkcjonowania w określonych realiach kulturowych, estetycznych a także historycznych korekta ćwiczenia, wykład umiejętności K_U01 Efekty z matrycy efektów kształcenia: swobodnie posługuje się warsztatem projektowym, sam oraz we współpracy z innymi podmiotami korekta ćwiczenia, wykład K_U04 Efekty z matrycy efektów kształcenia: samodzielnie podejmuje decyzje projektowe korekta ćwiczenia, wykład K_U06 Efekty z matrycy efektów kształcenia: potrafi samodzielnie przeprowadzić proces analizy projektu oraz wyciągnąć odpowiednie wnioski korekta ćwiczenia, wykład K_U08 Efekty z matrycy efektów kształcenia: potrafi samodzielnie wykonać dokumentację projektową korekta ćwiczenia, wykład kompetencje społeczne K_K01 Efekty z matrycy efektów kształcenia: poszukuje innowacyjnych rozwiązań korekta ćwiczenia, wykład K_K02 Efekty z matrycy efektów kształcenia: potrafi współpracować w zespole korekta ćwiczenia, wykład |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena cel. (5,5) 91-100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Ocena bdb (5,0) 81-90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Ocena db+ (4,5) 71-80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Ocena db (4,0) 61-70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Ocena dst+ (3,5) 51-60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Ocena dst (3,0) 41-50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Ocena ndst (2,0) – 31-40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne |
Zajęcia w cyklu "2022-2023 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Dzik, Katarzyna Gawrych-Olender | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.