Rzeźba
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | wz-2s-st-rze-3s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rzeźba |
Jednostka: | Wydział Projektowy |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
W wyniku zaliczenia przedmiotu student dysponuje wysokim stopniem znajomości terminów, jakimi posługuje się współczesna przestrzenna kreacja artystyczna, potrafi dostrzec jej związki z innymi działaniami w sferze kultury, posiada praktyczną, szeroką wiedzę dotyczącą twórczego działania w realnej przestrzeni, która pozwala na budowanie sytuacji rzeźbiarskich o wysokim stopniu profesjonalizmu. |
Pełny opis: |
W każdym z semestrów studenci zobowiązani są do realizacji co najmniej dwóch zadań, których zakres tematyczny wybierają sami. Nabyta we wcześniejszych latach, także w innych pracowniach wiedza oraz umiejętności operowania przestrzenią, budowania sensownych wypowiedzi artystycznych opartych o świadomie dobrane materiały oraz media, pozwala na tworzenie dojrzałych prac. Prace te student potrafi umiejętnie „zainstalować” w odpowiedniej przestrzeni lub zbudować dla nich odpowiednie miejsce. Mając gruntownie podstawy pracy w obszarze tradycyjnych technik rzeźbiarskich, głównie w ceramice, student potrafi samodzielnie podejmować decyzje dotyczące doboru odpowiednich środków wyrazu dla zobrazowania swojej idei. Praca z przedmiotem gotowym oraz umiejętność właściwego łączenia go z innymi przedmiotami oraz właściwym „usadowieniem” w przestrzeni pozwala na budowanie instalacji, obiektów oraz sytuacji rzeźbiarskich, które charakteryzują się wysokim stopniem profesjonalizmu. Jednocześnie student posiada odpowiednią wiedzę, pozwalająca na swobodne artykułowanie swoich zamierzeń twórczych. Potrafi działać w zespole i podejmować decyzje dotyczące kierunku działań grupy, w celu jak najlepszego wizualizowania zamierzenia artystycznego. |
Literatura: |
Wykaz literatury, literatura podstawowa: Leszek Brogowski, Sztuka i człowiek Leszek Brogowski, Sztuka w obliczu przemian Adam Kotula, Piotr Krakowski, Rzeźba współczesna Katarzyna Kobro w setną rocznicę urodzin 1898-1951 M.–J. Opie, Rzeźba. Historia sztuki rzeźbiarskiej od czasów prehistorycznych do współczesnych mistrzów Wasilij Kandyński, O duchowości w sztuce Katalogi wystaw indywidualnych i zbiorowych współczesnych artystów Wykaz literatury, literatura uzupełniająca: Urszula Czartoryska, Od pop artu do sztuki konceptualnej Mieczysław Porębski, Granica współczesności Kazimierz Malewicz, Świat bezprzedmiotowy Roczniki Orońskie oraz kwartalniki rzeźby Orońsko Magazyny dotyczące sztuki: Exit, Format, Gazeta Malarzy i Poetów, Opcje, Arteon, Flash Art, Art in America, Sculpture, itp. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia, sposoby weryfikacji efektów kształcenia oraz forma i warunki zaliczenia przedmiotu: wiedza K_W05 z zakresu projektowania produktu: zna złożone uwarunkowania konstrukcyjne, technologiczne, użytkowe, estetyczne oraz perspektywę rynkową, posiada wiedzę na temat dokonywania studium projektowego i pełnej dokumentacji projektu Posiada szczegółową wiedzę na temat formalnej struktury dzieła plastycznego oraz jego związku z zawartym w nim komunikatem artystycznym. Przeglądy indywidualne i zbiorowe ćwiczenia, umiejętności K_U07 w zakresie syntezy: posiada umiejętność syntezy cech funkcjonalnych, ergonomicznych, eksploatacyjnych i wizualnych w odniesieniu do projektowanych produktów, struktur użytkowych i komunikacji wizualnej. W zakresie syntezy: posiada umiejętność dokonywania syntezy z użyciem środków plastycznych (redukcji kształtów, kolorów, walorów). Przeglądy indywidualne i zbiorowe ćwiczenia, kompetencje społeczne K_K01 w aspekcie twórczego myślenia: cechuje go niezależne podejście do projektowana, poszukuje innowacyjnych rozwiązań wspierając swoje działania inspiracjami. W aspekcie twórczego myślenia: cechuje go kreatywne podejście do podjętej problematyki poszukuje własnego języka wypowiedzi wspierając swoje działania inspiracjami. Przeglądy indywidualne i zbiorowe ćwiczenia |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena cel. (5,5) znakomity poziom penetracji problemu, znakomite postępy w poszerzaniu i doskonaleniu umiejętności poznawczych, warsztatowych, znakomite umiejętności w posługiwaniu się środkami wyrazu plastycznego: 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) b. dobry poziom penetracji problemu, b. dobre postępy w poszerzaniu i doskonaleniu umiejętności poznawczych, warsztatowych, b. dobre umiejętności w posługiwaniu się środkami wyrazu plastycznego: 81–90 pkt – b. dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) więcej niż dobry poziom penetracji problemu, więcej niż dobre postępy w poszerzaniu i doskonaleniu umiejętności poznawczych, warsztatowych, więcej niż dobre umiejętności w posługiwaniu się środkami wyrazu plastycznego: 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) dobry poziom penetracji problemu, dobre postępy w poszerzaniu i doskonaleniu umiejętności poznawczych, warsztatowych, dobre umiejętności w posługiwaniu się środkami wyrazu plastycznego: 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) więcej niż zadawalający poziom penetracji problemu, więcej niż zadawalające postępy w poszerzaniu i doskonaleniu umiejętności poznawczych, warsztatowych, więcej niż zadawalające umiejętności w posługiwaniu się środkami wyrazu plastycznego: 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst (3) zadawalający poziom penetracji problemu, zadawalające postępy w poszerzaniu i doskonaleniu umiejętności poznawczych, warsztatowych, zadawalające umiejętności w posługiwaniu się środkami wyrazu plastycznego 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena ndst (2) niezadowalający poziom penetracji problemu, niezadowalające postępy w poszerzaniu i doskonaleniu umiejętności poznawczych, warsztatowych, niezadowalające umiejętności w posługiwaniu się środkami wyrazu plastycznego : 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Fober, Michał Smandek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.