Identyfikacja wizualna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | wz-2s-st-iw-1s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Identyfikacja wizualna |
Jednostka: | Wydział Projektowy |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Przekazywanie wiedzy na temat identyfkacji wizualnej, jej roli w przestrzeni publicznej oraz w działalności podmiotów. Znajomość zagadnień związanych z identyfikacją wizualną. Zrozumienie znaczenia wizerunku w kontekście sukcesu rynkowego marki, produktu lub podmiotu. Umiejętność posługiwania się narzędziami projektowymi w celu kreowania skutecznego i oryginalnego wizerunku firmy. Umiejętność pracy wg ściśle ustalonych założeń projektowych w formie briefu. Umiejętność współpracy z zamawiającym. |
Pełny opis: |
Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej wg briefu zawierającego unikatowe, oryginalne i specyficzne założenia projektowe 1. Opracowanie znaku graficznego oraz koncepcji klucza wizualnego identyfikacji w oparciu o znak. 2. Opracowanie koncepcji klucza wizualnego identyfikacji w oparciu o wybrany element graficzny (znak, kolor, krój pisma etc.). 3. Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej w oparciu o zaprojektowany znak i klucz wizualny oraz o brief projektowy. 4. Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej rzeczywistego podmiotu oraz współtworzenie założeń briefu projektowego dla tego systemu |
Literatura: |
Wykaz literatury, literatura podstawowa: proszę wpisać od 3 do 5 pozycji, które są dostępne w bibliotece ASP w Katowicach w formacie: nazwisko, inicjał imienia, tytuł publikacji, wydawnictwo / miejsce wydania, rok wydania Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk, PWE, Warszawa 2004 Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001 Russel J.T., Lane W.R., Reklama według Otona Kleppnera, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2000 Schmit B., Simonson A., Estetyka w marketingu, Wyd. Prof. Szkoły Biznesu, Kraków 1999 Dziwisińska J., Wygnański T., Designer w służbie sprzedaży, Media i Marketing Polska 2003, nr 6. Wykaz literatury, literatura uzupełniająca: A. Frutiger, Człowiek i jego znaki, wyd. Wydawnictwo Optima, Warszawa 2003 Wally Olins, Corporate Identity, Thames and Hudson, 1994 Jerzy Altkorn Wizualizacja firm, Instytut Marketingu, Kraków, 1999 Jean Jacques Lembin Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN Wyd. Nauk., 2001 |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia, sposoby weryfikacji efektów kształcenia oraz forma i warunki zaliczenia przedmiotu: wiedza K_W01 Efekty z matrycy efektów kształcenia: Posiada podstawową wiedzę z zakresu kreowania przekazu plastycznego oraz zna metody służące do rozwiązania problemu rysunkowego/ projektowego korekta ćwiczenia, wykład K_W02 Efekty z matrycy efektów kształcenia: ma wiedzę na temat procesu projektowego i sposobów jego planowania korekta ćwiczenia, wykład K_W05 Efekty z matrycy efektów kształcenia: ma wiedzę na temat procesu projektowania produktu, włącznie z uwarunkowaniami konstrukcyjnymi, użytkowymi, etc. korekta ćwiczenia, wykład K_W06 Efekty z matrycy efektów kształcenia: ma wiedzę na temat przebiegu procesu projektowania komunikacji wizualnej korekta ćwiczenia, wykład K_W07 Efekty z matrycy efektów kształcenia: Ma świadomość funkcjonowania w określonych realiach kulturowych, estetycznych a także historycznych korekta ćwiczenia, wykład umiejętności K_U01 Efekty z matrycy efektów kształcenia: swobodnie posługuje się warsztatem projektowym, sam oraz we współpracy z innymi podmiotami korekta ćwiczenia, wykład K_U04 Efekty z matrycy efektów kształcenia: samodzielnie podejmuje decyzje projektowe korekta ćwiczenia, wykład K_U06 Efekty z matrycy efektów kształcenia: potrafi samodzielnie przeprowadzić proces analizy projektu oraz wyciągnąć odpowiednie wnioski korekta ćwiczenia, wykład K_U08 Efekty z matrycy efektów kształcenia: potrafi samodzielnie wykonać dokumentację projektową korekta ćwiczenia, wykład kompetencje społeczne K_K01 Efekty z matrycy efektów kształcenia: poszukuje innowacyjnych rozwiązań korekta ćwiczenia, wykład K_K02 Efekty z matrycy efektów kształcenia: potrafi współpracować w zespole korekta ćwiczenia, wykład |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena odzwierciedla zakładany poziom wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uzyskanych przez studenta w trakcie zajęć z zakresu identyfikacji wizualnej, wyrażony w skali ocen od 2 do 5,5. Szczegółowe elementy składające się na powyższą ocenę to: jakość komunikacyjna, estetyczna, technologiczna zrealizowanego projektu i jego zgodność z założeniami, samodzielność pracy studenta, oryginalność zaproponowanego rozwiązania, frekwencja w trakcie zajęć. ocena cel. (5,5): 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5): 81–90 pkt – b. dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5): 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4): 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5): 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3: 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2: 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.