Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ilustracja

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: pg-2s-st-u-ilu-1s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ilustracja
Jednostka: Wydział Projektowy
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Założenia i cele przedmiotu:

Zapoznanie studentów z szerokim spektrum możliwości użycia ilustracji w projektowaniu graficznym w ujęciu artystycznym, społecznym i komercyjnym.

Sprawdzenie indywidualnych predyspozycji i umiejętności w zakresie tworzenia obrazu i narracji w projekcie graficznym oraz ich wzbogacenie i rozwinięcie.

Świadome posługiwanie się obrazem w sposób adekwatny do percepcji odbiorcy.

Umiejętność zmierzenia się z różnorodnymi tematycznie wyzwaniami projektowymi.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Captains of illustration. 100 years of children’s books from Poland; pod red. Anity Wincencjusz-Patyny, Instytut Adama Mickiewicza, 2019

- Illustrating Children’s Books. Creating pictures for publication, Martin Salisbury, Quarto Children's Books, Londyn, 2004

- Children’s Picturebooks. The art of visual storytelling, Martin Salisbury, Morgan Styles, Laurence King Publishing, Londyn, 2020

Literatura obowiązkowa uzupełniana i dobierana indywidualnie w zależności od podjętego tematu dyplomowego.

Literatura uzupełniająca:

- Odpowiedni dać rzeczy obraz. O genezie ilustracji książkowych, Anita Wincencjusz-Patyna, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, Wrocław, 2019

- Look! Polish picturebook!; Małgorzata Cackowska; Anita Wincencjusz-Patyna; Gdańsk; 2016

- History of illustration, Susan Doyle editor ; Jaleen Grove associate editor, Whitney Sherman associate editor, Fairchild Books an imprint of Bloomsbury Publishing, New York, 2019

- Ilustrowane książki dla dzieci, katalogi rysunku satyrycznego, komiksy, prasa ilustrowana, książki o ilustracji – z zasobów pracowni Ilustracji

*Literatura uzupełniana i dobierana indywidualnie w zależności od realizowanego tematu a

rekomendacje przekazywane podczas konsultacji lub za pomocą Google classroom.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

W 02 (W7S_WG) Zna i rozumie w stopniu pogłębionym uwarunkowania procesu projektowego (konstrukcyjne, technologiczne, użytkowe, estetyczne, percepcyjne, kulturowe, rynkowe). Przedmiotowe: Zna i rozumie w stopniu pogłębionym uwarunkowania procesu tworzenia serii ilustracji i ilustrowanej publikacji w szerokim kontekście (konstrukcyjne, technologiczne, użytkowe, estetyczne, percepcyjne, kulturowe, rynkowe).

W 03 (P7S_WG) Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach projektowych, umożliwiające swobodę i niezależność. Przedmiotowe: Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach projektowych, umożliwiające swobodę i niezależność w zakresie tworzenia ilustracji i ilustrowanych publikacji.

W 06 (P7S_WG) Rozumie zależności pomiędzy projektowaniem a wybranymi aspektami psychologii, socjologii, antropologii kultury i technologii.

Przedmiotowe: Rozumie zależności pomiędzy projektowaniem złożonych projektów opartych na narracji obrazem a wybranymi aspektami

psychologii, socjologii, antropologii kultury i technologii.

W zakresie umiejętności:

U 03 (P7S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście w pracy projektowej. Wykorzystuje lub samodzielnie modyfikuje metody i narzędzia projektowe do potrzeb. Przedmiotowe: Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście w tworzeniu

ilustracji, serii ilustracji, ilustrowanych publikacji oraz innych form opartych o narrację obrazem. Wykorzystuje lub samodzielnie modyfikuje metody i narzędzia projektowe do potrzeb. Jest otwarta/y na eksperyment graficzny, potrafi metodycznie opracować jego rezultaty.

U 07 (P7S_UW) (P7S_UU) Potrafi świadomie posługiwać się specjalistycznymi narzędziami projektanta, adekwatnymi technologiami i technikami oraz potrafi samodzielnie rozwijać te kompetencje. Przedmiotowe: Potrafi świadomie posługiwać się specjalistycznymi narzędziami

projektanta, adekwatnymi technologiami i technikami używanymi przy tworzeniu ilustracji oraz złożonych projektów zawierających ilustracje/narrację obrazem oraz potrafi samodzielnie rozwijać te kompetencje.

U 09 (P7S_UK) Potrafi odpowiedzialnie podchodzić do publicznych wystąpień. Potrafi komunikatywnie prezentować projekty, stosując język, terminologię i narzędzia odpowiednie do rodzaju komunikacji i kompetencji odbiorcy. Przedmiotowe: Potrafi odpowiedzialnie podchodzić

do publicznych wystąpień. Potrafi komunikatywnie prezentować projekty, stosując język, terminologię i narzędzia odpowiednie do rodzaju komunikacji i kompetencji odbiorcy.

W zakresie kompetencji społecznych:

KS 03 (P7S_KR) Jest gotów do poszukiwania i poznawania nowych dla siebie zjawisk i łączenia zdobytej wiedzy z własnymi doświadczeniami.

Przedmiotowe: Jest gotów do poszukiwania i poznawania nowych dla siebie zjawisk z obszaru ilustracji i ilustrowanych publikacji i łączenia

zdobytej wiedzy z własnymi doświadczeniami.

KS 09 (P7S_KK) Jest gotów samodzielnie uczyć się i motywować innych do nauki nowych umiejętności. Jest gotów samodzielnie uczyć się i

motywować innych do nauki nowych umiejętności w zakresie tworzenia ilustracji, ilustrowanych publikacji, narracji obrazem.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny

• ocena poziomu projektowego i technicznego wykonania prac

• ocena stopnia zaangażowania w realizację programu

• ocena poziomu publicznej prezentacji

• rzetelność wykonywania zadań

• frekwencja

• umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu

• adekwatność do tematyki zadań

• umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych

• oryginalność i innowacyjność realizacji zadań

Zajęcia w cyklu "2022-2023 Semestr zimowy" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Machwic, Milena Michałowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną

Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr zimowy" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Machwic, Milena Michałowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną

Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr zimowy" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Machwic, Justyna Szklarczyk-Lauer
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)