Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Publikacje cyfrowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: pg-2s-st-pc-3s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Publikacje cyfrowe
Jednostka: Wydział Projektowy
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Poznanie umiejętności rozwiązywania problemów i zagadnień projektowych w zakresie publikacji cyfrowych oraz szeroko rozumianej identyfikacji wizualnej. Rozwój świadomości projektowej oraz kreatywnego myślenia w zakresie projektowania publikacji cyfrowych oraz wizerunku medialnego. Poznanie narzędzi oraz zasad rządzących tymi zagadnieniami.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Steve Krug, Nie każ mi myśleć. O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, 2006

2. Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2006 Lev Manovich, The Language of New Media, Mit Press, 2002

3. W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2006

Literatura uzupełniająca:

1. Eric Ries, The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, Crown Business, 2011.

Eric Ries, The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, Crown Business, 2011.

2. David Allen, Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity, Penguin Books, 2001

3. Ryszard W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001.

4. Randall Stross, Planeta Google, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009

*Literatura uzupełniana i dobierana indywidualnie w zależności od realizowanego tematu a rekomendacje przekazywane podczas konsultacji lub za pomocą Google classroom.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

W 02 (W7S_WG) Zna i rozumie w stopniu pogłębionym uwarunkowania procesu projektowego (konstrukcyjne, technologiczne, użytkowe, estetyczne, percepcyjne, kulturowe, rynkowe). Przedmiotowe: Potrafi kreatywnie odnieść się do uwarunkowań i zmiennych w procesie

projektowym, specyficznych dla medium w którym tworzone są publikacje ekranowe.

W 03 (P7S_WG) Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach projektowych, umożliwiające swobodę i niezależność. Przedmiotowe: Zna wybrane modele i metody procesu projektowego i potrafi na ich podstawie opracować własną, skuteczną metodykę realizacji projektu związanego z publikacjami cyfrowymi.

W 06 (P7S_WG) Rozumie zależności pomiędzy projektowaniem a wybranymi aspektami psychologii, socjologii, antropologii kultury i technologii.

Przedmiotowe: Potrafi korzystać z niezbędnej do realizacji i wdrożenia projektu wiedzy m.in. z obszaru prawa i nauk społecznych lub współpracować z przedstawicielami innych dyscyplin.

W zakresie umiejętności:

U 03 (P7S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście w pracy projektowej. Wykorzystuje lub samodzielnie modyfikuje metody i

narzędzia projektowe do potrzeb. Przedmiotowe: Potrafi stworzyć własną, adekwatną do specyfiki rozwiązywanego problemu projektowego, metodykę. Dysponuje podstawową wiedzą pozwalającą odróżnić kreatywność od oryginalności oraz decyzje racjonalne od tych opartych na intuicji. Potrafi świadomie dokonać wyboru.

U 07 (P7S_UW) (P7S_UU) Potrafi świadomie posługiwać się specjalistycznymi narzędziami projektanta, adekwatnymi technologiami i technikami oraz potrafi samodzielnie rozwijać te kompetencje. Przedmiotowe: Potrafi świadomie posługiwać sięszerokim spektrum narzędzi,

technologii i technik w procesie projektowania publikacji cyfrowych. Samodzielnie rozwija te kompetencje.

U 09 (P7S_UK) Potrafi odpowiedzialnie podchodzić do publicznych wystąpień. Potrafi komunikatywnie prezentować projekty, stosując język, terminologię i narzędzia odpowiednie do rodzaju komunikacji i kompetencji odbiorcy. Przedmiotowe: Potrafi odpowiedzialnie podchodzić do

publicznych wystąpień. Potrafi komunikatywnie prezentować projekty, stosując język, terminologię i narzędzia odpowiednie do rodzaju komunikacji i kompetencji odbiorcy.

W zakresie kompetencji społecznych:

KS 03 (P7S_KR) Jest gotów do poszukiwania i poznawania nowych dla siebie zjawisk i łączenia zdobytej wiedzy z własnymi doświadczeniami.

Przedmiotowe: Jest gotów do poszukiwania i poznawania nowych dla siebie zjawisk i łączenia zdobytej wiedzy z własnymi doświadczeniami.

KS 09 (P7S_KK) Jest gotów samodzielnie uczyć się i motywować innych do nauki nowych umiejętności. Przedmiotowe: Jest gotów samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i motywować innych w tym zakresie w odniesieniu do dynamicznie rozwijającego się otoczenia.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny:

- 50% Problemowe podejście do tematu kreatywność, proponowanie założeń oraz rozwiązań, przestrzeganie procesu, praca z dokumentem projektowym, posługiwanie się odpowiednimi przykładami, dobór odpowiednich metod i narzędzi, zdolność analitycznego myślenia.

- 30% Wykonane ćwiczenia i zadania końcowe: oryginalność, kreatywność, jakość poszczególnych ćwiczeń, umiejętność doboru środków wyrazu, umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy, estetyka oraz jakość planszy w wersji elektronicznej i drukowanej kultura wypowiedzi, poprawność techniczna.

- 20% Zaangażowanie: frekwencja, sumienność, samodzielność, uważność, terminowość, aktywność, obecność na zajęciach.

Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr zimowy" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Bil, Dawid Korzekwa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)