Publikacje cyfrowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | pg-2s-st-pc-3s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Publikacje cyfrowe |
Jednostka: | Wydział Projektowy |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Poznanie umiejętności rozwiązywania problemów i zagadnień projektowych w zakresie publikacji cyfrowych oraz szeroko rozumianej identyfikacji wizualnej. Rozwój świadomości projektowej oraz kreatywnego myślenia w zakresie projektowania publikacji cyfrowych oraz wizerunku medialnego. Poznanie narzędzi oraz zasad rządzących tymi zagadnieniami. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Steve Krug, Nie każ mi myśleć. O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, 2006 2. Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2006 Lev Manovich, The Language of New Media, Mit Press, 2002 3. W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2006 Literatura uzupełniająca: 1. Eric Ries, The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, Crown Business, 2011. Eric Ries, The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, Crown Business, 2011. 2. David Allen, Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity, Penguin Books, 2001 3. Ryszard W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001. 4. Randall Stross, Planeta Google, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009 *Literatura uzupełniana i dobierana indywidualnie w zależności od realizowanego tematu a rekomendacje przekazywane podczas konsultacji lub za pomocą Google classroom. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy: W 02 (W7S_WG) Zna i rozumie w stopniu pogłębionym uwarunkowania procesu projektowego (konstrukcyjne, technologiczne, użytkowe, estetyczne, percepcyjne, kulturowe, rynkowe). Przedmiotowe: Potrafi kreatywnie odnieść się do uwarunkowań i zmiennych w procesie projektowym, specyficznych dla medium w którym tworzone są publikacje ekranowe. W 03 (P7S_WG) Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach projektowych, umożliwiające swobodę i niezależność. Przedmiotowe: Zna wybrane modele i metody procesu projektowego i potrafi na ich podstawie opracować własną, skuteczną metodykę realizacji projektu związanego z publikacjami cyfrowymi. W 06 (P7S_WG) Rozumie zależności pomiędzy projektowaniem a wybranymi aspektami psychologii, socjologii, antropologii kultury i technologii. Przedmiotowe: Potrafi korzystać z niezbędnej do realizacji i wdrożenia projektu wiedzy m.in. z obszaru prawa i nauk społecznych lub współpracować z przedstawicielami innych dyscyplin. W zakresie umiejętności: U 03 (P7S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście w pracy projektowej. Wykorzystuje lub samodzielnie modyfikuje metody i narzędzia projektowe do potrzeb. Przedmiotowe: Potrafi stworzyć własną, adekwatną do specyfiki rozwiązywanego problemu projektowego, metodykę. Dysponuje podstawową wiedzą pozwalającą odróżnić kreatywność od oryginalności oraz decyzje racjonalne od tych opartych na intuicji. Potrafi świadomie dokonać wyboru. U 07 (P7S_UW) (P7S_UU) Potrafi świadomie posługiwać się specjalistycznymi narzędziami projektanta, adekwatnymi technologiami i technikami oraz potrafi samodzielnie rozwijać te kompetencje. Przedmiotowe: Potrafi świadomie posługiwać sięszerokim spektrum narzędzi, technologii i technik w procesie projektowania publikacji cyfrowych. Samodzielnie rozwija te kompetencje. U 09 (P7S_UK) Potrafi odpowiedzialnie podchodzić do publicznych wystąpień. Potrafi komunikatywnie prezentować projekty, stosując język, terminologię i narzędzia odpowiednie do rodzaju komunikacji i kompetencji odbiorcy. Przedmiotowe: Potrafi odpowiedzialnie podchodzić do publicznych wystąpień. Potrafi komunikatywnie prezentować projekty, stosując język, terminologię i narzędzia odpowiednie do rodzaju komunikacji i kompetencji odbiorcy. W zakresie kompetencji społecznych: KS 03 (P7S_KR) Jest gotów do poszukiwania i poznawania nowych dla siebie zjawisk i łączenia zdobytej wiedzy z własnymi doświadczeniami. Przedmiotowe: Jest gotów do poszukiwania i poznawania nowych dla siebie zjawisk i łączenia zdobytej wiedzy z własnymi doświadczeniami. KS 09 (P7S_KK) Jest gotów samodzielnie uczyć się i motywować innych do nauki nowych umiejętności. Przedmiotowe: Jest gotów samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i motywować innych w tym zakresie w odniesieniu do dynamicznie rozwijającego się otoczenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: - 50% Problemowe podejście do tematu kreatywność, proponowanie założeń oraz rozwiązań, przestrzeganie procesu, praca z dokumentem projektowym, posługiwanie się odpowiednimi przykładami, dobór odpowiednich metod i narzędzi, zdolność analitycznego myślenia. - 30% Wykonane ćwiczenia i zadania końcowe: oryginalność, kreatywność, jakość poszczególnych ćwiczeń, umiejętność doboru środków wyrazu, umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy, estetyka oraz jakość planszy w wersji elektronicznej i drukowanej kultura wypowiedzi, poprawność techniczna. - 20% Zaangażowanie: frekwencja, sumienność, samodzielność, uważność, terminowość, aktywność, obecność na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Bil, Dawid Korzekwa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.