Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy grafiki projektowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: pg-1s-st-pgp-2s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy grafiki projektowej
Jednostka: Wydział Projektowy
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Celem zajęć z podstaw grafiki projektowej jest uświadomienie studentom roli formy w procesie przekazywania komunikatu wizualnego, połączenie jej działania z przekazywaną treścią oraz wprowadzenie w poszczególne etapy procesu projektowego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Gonzales-Miranda E., Projektowanie ikon i piktogramów, d2d.pl, 2019

2. Kolesar Z. Mrowczyk J., Historia projektowania graficznego, Karakter, 2018

3. Urbańska P., Elementarz wizualny

4. red. Mrowczyk J., Dębowski P., Widzieć/Wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie, Karakter, 2011

Literatura uzupełniająca:

1. Frutiger A., Człowiek i jego znaki, d2d, 2015

2. Heller S. , Vienne V., 100 idei, które zmieniły projektowania graficzne, Raszyn, 2012

3. Twemlow A., Czemu służy grafika użytkowa, Warszawa, 2006

4. Poulin R., Język projektowania graficznego: ilustrowany podręcznik podstawowych zasad projektowania graficznego, Warszawa, 2011

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

W 01 (P6S_WG) Zna i rozumie metodyczne postępowanie wykorzystywane w procesie projektowym, twórczym oraz jego etapy i wie jak je efektywnie wykorzystać w realizacji własnych projektów. Przedmiotowe: Zna i rozumie metody postępowania na poszczególnych

etapach procesu projektowego oraz wie jak zastosować je podczas realizacji podstawowych działań projektowych.

W 02 (P6S_WG) Zna i rozumie aspekty procesu projektowego, twórczego (warsztatowe, technologiczne, użytkowe, estetyczne, kulturowe, rynkowe). Przedmiotowe: Zna i rozumie warsztatowe, technologiczne, użytkowe, estetyczne, kulturowe i rynkowe aspekty procesu twórczego i

projektowego podczas realizacji podstawowych działań projektowych.

W zakresie umiejętności:

U 03 (P6S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście do pracy twórczej i projektowej. Przedmiotowe: Podczas realizacji podstawowych działań projektowych potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście do pracy twórczej i projektowej.

U 05 (P6S_UW) Potrafi świadomie posługiwać się podstawowymi narzędziami warsztatu projektanta adekwatnymi technologiami i technikami oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój. Przedmiotowe: Potrafi świadomie posługiwać się

podstawowymi programami graficznymi (Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Photoshop), adekwatnie dobierać je do określonych zadań oraz

stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój.

U 06 (P6S_UW) Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową obejmującą część prezentacyjną oraz dokumentację koncepcji.

Przedmiotowe: Potrafi opracować podstawową dokumentację tworzonych projektów, właściwie dokumentując ich koncepcję oraz

odpowiednio je prezentując.

W zakresie kompetencji społecznych:

KS 03 (P6S_KR) Jest gotów do odkrywania nowych zjawisk, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania wiedzy i

doświadczeń. Przedmiotowe: Potrafi podczas realizacji podstawowych działań projektowych zbierać, analizować oraz interpretować zdobytą

wiedzę i doświadczenia ze świadomością istoty, znaczenia i konieczności tego procesu.

Metody i kryteria oceniania:

● proces – projekt przechodzi przez wszystkie etapy – od koncepcji do realizacji i jest odpowiednio do tematu i jego zakresu dokumentowany. Osoba studiująca współpracuje i konsultuje w zespole.

● adekwatność rozwiązania – projekt jest odpowiedzią na założenia projektowe, osoba studiująca stosuje właściwe metody i narzędzia (technologie).

● innowacyjność – eksploracja opcji, badanie możliwości w odniesieniu do założeń (środki wyrazu czy metoda).

● wykonanie techniczne – poprawność realizacji pod kątem warsztatowym (również jeśli chodzi o pracę w programach graficznych).

● aktywność – frekwencja i zaangażowanie osoby studiującej w projekt własny oraz współpracę w zespołach.

Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2024-02-10 - 2024-05-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Bil, Agata Korzeńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną

Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Bil, Agata Korzeńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)