Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy animacji i multimediów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: pg-1s-st-paim-2s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy animacji i multimediów
Jednostka: Wydział Projektowy
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Przedmiot w swoim założeniu ma wykształcić u osób studiujących podstawowe umiejętności w dziedzinie multimediów i technik przetwarzania obrazu oraz animacji. Osoby studiujące zaczynając od prostych ćwiczeń zapoznają się z zagadnieniami i problemami związanymi z tworzeniem ruchomego obrazu: czasu w filmie animowanym, rytmu, dynamiki oraz relacji obraz – dźwięk. Uczestnicy zajęć poznają również szereg narzędzi do tworzenia animacji, od tych podstawowych służących tworzeniu animacji poklatkowej, po zaawansowane oprogramowanie 3D.

Celem zajęć jest przygotowanie osób studiujących do tworzenia bardziej złożonych projektów realizowanych na dalszych etapach edukacji.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Richard Williams, The Animator's Survival Kit, Faber & Faber, 2001,EN

2. Ollie Johnston (Author), Frank Thomas (Author) The Illusion of Life: Disney Animation - Disney Editions, 1981, EN

Literatura uzupełniająca:

1. Mike'a Wellinsa, Myśleć animacją. Podręcznik dla filmowców, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2004, PL

2. Paweł Sitkiewicz, Polska szkoła animacji, Słowo/obraz terytoria, 2011, PL

3. https://www.skwigly.co.uk/

4. http://polishanimations.pl/

5. http://motionographer.com/

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

W 01 (P6S_WG) Zna i rozumie metodyczne postępowanie wykorzystywane w procesie projektowym, twórczym oraz jego etapy i wie jak je efektywnie wykorzystać w realizacji własnych projektów. Przedmiotowe: Zna, rozumie oraz potrafi zastosować fundamentalne 12 zasad animacji, takie jak timing, spacing, squash and stretch, oraz inne, które są kluczowe dla nadania animacji płynności i naturalności.

W 02 (P6S_WG) Zna i rozumie aspekty procesu projektowego, twórczego (warsztatowe, technologiczne, użytkowe, estetyczne, kulturowe, rynkowe). Przedmiotowe: Zna i rozumie aspekty procesu tworzenia prostych form animowanych. Potrafi stworzyć krótką sekwencję animowaną

przechodząc przez wszystkie najważniejsze etapy produkcji (koncepcja, storyboard, projekty graficzne, animacja).

W zakresie umiejętności:

U 03 (P6S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście do pracy twórczej i projektowej. Przedmiotowe: Potrafi świadomie i adekwatnie

do tematu dobrać środki audiowizualne.

U 05 (P6S_UW) Potrafi świadomie posługiwać się podstawowymi narzędziami warsztatu projektanta adekwatnymi technologiami i technikami oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój. Przedmiotowe: Zna podstawowe narzędzia do

tworzenia w środowisku 3D: modelowanie, teksturowanie, oświetlenie, animacja, rendering. Zna podstawy tworzenia w środowisku 2D: tworzenie

elementów graficznych na potrzeby późniejszej animacji. Zna najważniejsze specjalistyczne portale i fora internetowe, zajmujące się animacją i motion designem i wie gdzie szukać odpowiedzi aby samodzielnie rozwiązać problemy technologiczne.

U 06 (P6S_UW) Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową obejmującą część prezentacyjną oraz dokumentację koncepcji.

Przedmiotowe: Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową. Posiada umiejętność tworzenia moodboardów i wstępnych koncepcji w oparciu o nie oraz research.

W zakresie kompetencji społecznych:

KS 03 (P6S_KR) Jest gotów do odkrywania nowych zjawisk, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania wiedzy i

doświadczeń. Zna najważniejsze specjalistyczne portale internetowe, zajmujące się animacją i motion designem i śledzące najważniejsze zjawiska z dziedziny sztuk audiowizualnych.

Metody i kryteria oceniania:

• ocena poziomu projektowego i technicznego wykonania prac

• ocena stopnia zaangażowania w realizację programu

• ocena poziomu publicznej prezentacji

• rzetelność wykonywania zadań

• frekwencja

• umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu

• adekwatność do tematyki zadań

• umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych

• oryginalność i innowacyjność realizacji zadań

Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2024-02-10 - 2024-05-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Rodziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną

Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Bogdan Król, Michał Rodziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)