Identyfikacja wizualna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | pg-1s-st-idew-3s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Identyfikacja wizualna |
Jednostka: | Wydział Projektowy |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Głównym celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy o znaku graficznym, regułach jego stosowania, jego roli w identyfikacji wizualnej oraz roli samej identyfikacji w przestrzeni publicznej, a także rozwijanie umiejętności budowania i posługiwania się podstawowymi elementami identyfikacji, takimi jak znak graficzny, jego sygnet i logotyp, kolor i symbolika, krój korporacyjny. Rezultatem pracy, poza doświadczeniem w budowie syntetycznych i komunikatywnych form graficznych lub ich systemów, jest zaprojektowanie znaku graficznego (logo) oraz opracowanie księgi znaku (logobook). Zagadnienia podejmowane w trakcie pracy obejmują: ● analizę problemu projektowego oraz jego rozwiązania metodą doświadczeń ● naukę syntetycznego i systemowego myślenia o formie graficznej ● poszukiwanie i analizę informacji w kontekście realizowanej pracy (research) ● dobór odpowiednich środków graficznych do budowy formy graficznej |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Frutiger Adrian, Człowiek i jego znaki, Do, 2003 2. Lurker M., Przesłanie symboli w mitach, kulturach i religiach, Znak, 1994 3. Bergström B., Komunikacja wizualna, PWN, 2009 Literatura uzupełniająca: 1. Hyland Angus, Bateman Steven, Symbol, Laurence King, 2015 2. Airey David, Logo Design Love: A Guide to Creating Iconic Brand Identities, New Riders, 2015 3. Catharine Slade-Brooking, Creating a Brand Identity: A Guide for Designers, Laurence King, 2016 4. Nikodemska-Wołowik A., Górski T., Wołowik M., Nie tylko logotyp. Wyróżnienie i przynależność w biznesie, Branta, 2004 5. Olins W., Corporate Identity, Thames and Hudson, 1994 6. Healey M., Czym jest branding, ABE, 2008 7. Evamy M., Logo, PWN 2008 8. Adams S., Morioka N., Logo design workbook, Rockport Publishers, 2004 9. Lavin M., Clean New World. Culture, Politics, and Graphic Design, Mit Press, 2002 10. Schmit B., Simonson A., Estetyka w marketingu, Wyd. Prof. Szkoły Biznesu, 1999 |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy: W 01 (P6S_WG) Zna i rozumie metodyczne postępowanie wykorzystywane w procesie projektowym, twórczym oraz jego etapy i wie jak je efektywnie wykorzystać w realizacji własnych projektów. Przedmiotowe: Zna i rozumie metodyczne postępowanie wykorzystywane w procesie projektowania identyfikacji wizualnej oraz jego etapy i wie jak je efektywnie wykorzystać w realizacji własnych projektów. W zakresie umiejętności: U 02 (P6S_UW) Potrafi samodzielnie opracować założenia projektowe i świadomie realizować je w procesie projektowym w zakresie projektowania graficznego i multimediów. Przedmiotowe: Potrafi samodzielnie opracować założenia projektowe i świadomie realizować je w procesie projektowania identyfikacji wizualnej. U 03 (P6S_UW) Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście do pracy twórczej i projektowej. Przedmiotowe: Potrafi łączyć intuicyjne i metodyczne podejście do pracy twórczej i projektowej w procesie projektowania identyfikacji w celu uzyskania różnorodnej, adekwatnej do potrzeb stylistyki. U 04 (P6S_UW) Potrafi opracować projekt wraz z jego umieszczeniem w kontekście rynkowym. Przedmiotowe: Potrafi opracować projekt identyfikacji wizualnej dostosowany do wymagań zleceniodawcy. Rozumie zależność pomiędzy założeniami projektu, a jego uwarunkowaniami technologicznymi i ekonomicznymi. U 05 (P6S_UW) Potrafi świadomie posługiwać się podstawowymi narzędziami warsztatu projektanta adekwatnymi technologiami i technikami oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój. Przedmiotowe: Potrafi świadomie posługiwać się podczas projektowania identyfikacji wizualnej podstawowymi narzędziami warsztatu oraz adekwatnymi technologiami i technikami, a także stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój. U 06 (P6S_UW) Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową obejmującą część prezentacyjną oraz dokumentację koncepcji. Przedmiotowe: Potrafi opracować podstawową dokumentację projektową z zakresu identyfikacji wizualnej, obejmującą część prezentacyjną oraz dokumentację koncepcji. U 07 (P6S_UW) Cechuje go niezależne podejście do projektowania, kreatywność, potrafi realizować prace projektowe o wysokim stopniu oryginalności w odpowiedzi na potrzeby odbiorcy. Przedmiotowe: Potrafi dogłębnie przeanalizować problem projektowy z zakresu identyfikacji wizualnej i zaproponować kreatywne metody jego rozwiązania. Potrafi zaprojektować oryginalną formę graficzną adekwatną do założeń projektowych i potrzeb. U 08 (P6S_UK) Potrafi opracowywać oraz w komunikatywny sposób publicznie prezentować opracowane rozwiązania projektowe przy zastosowaniu specjalistycznej terminologii oraz wykorzystaniu adekwatnych technik informacyjno-komunikacyjnych. Przedmiotowe: Potrafi w sposób komunikatywny publicznie zaprezentować własne realizacje z obszaru identyfikacji wizualnej przy wykorzystaniu adekwatnych technik informacyjno-komunikacyjnych. W zakresie kompetencji społecznych: KS 01 (P6S_KR) Jest gotów do samodzielnego podejmowania decyzji projektowych, rozwijania idei i właściwej argumentacji założeń. Przedmiotowe: Jest gotów wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną i zdobyte doświadczenie do właściwego opisu przebiegu pracy nad projektem z zakresu identyfikacji wizualnej, oraz potrafi precyzyjnie zdefiniować problemy projektowe i uzasadnić metody ich rozwiązania. KS 03 (P6S_KR) Jest gotów do odkrywania nowych zjawisk, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania wiedzy i doświadczeń. Przedmiotowe: Potrafi analizować, interpretować oraz gromadzić informacje potrzebne do określenia problemu projektowego i zdaje sobie sprawę z konieczności przeprowadzenia takiego procesu przed realizacją zadania z zakresu identyfikacji wizualnej. KS 08 (P6S_KK) Jest gotów samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie w odniesieniu do dynamicznie rozwijającego się otoczenia. Przedmiotowe: Jest gotów samodzielnie planować i realizować swoją karierę twórczą i zawodową. Ma świadomość potrzeby stałego podnoszenia kompetencji w obszarze projektowania identyfikacji wizualnej oraz konieczności nieustannej aktualizacji swojej wiedzy dotyczącej zmian technologicznych, komunikacyjnych i rynkowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
• ocena poziomu projektowego i technicznego wykonania prac • ocena stopnia zaangażowania w realizację programu • ocena poziomu publicznej prezentacji • rzetelność wykonywania zadań • frekwencja • umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu • aktywność na konwersatoriach i dyskusjach dydaktycznych • adekwatność do tematyki zadań • umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych • oryginalność i innowacyjność realizacji zadań |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paweł Krzywda, Marek Markiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ cw
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paweł Krzywda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.