Socjologia sztuki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ma-jm-st-socs-6s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Socjologia sztuki |
Jednostka: | Wydział Artystyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem praktycznym jest uzbrojenie studenta w umiejętności poruszania się w treści większości głównych stanowisk teoretycznych dot. socjologicznych koncepcji sztuki, ich wewnętrznej budowy i zróżnicowania oraz identyfikowania głównych stanowisk wartościujących ważnych w odniesieniu do praktyki artystycznej. |
Pełny opis: |
Celem praktycznym jest uzbrojenie studenta w umiejętności poruszania się w treści większości głównych stanowisk teoretycznych dot. socjologicznych koncepcji sztuki, ich wewnętrznej budowy i zróżnicowania oraz identyfikowania głównych stanowisk wartościujących ważnych w odniesieniu do praktyki artystycznej. Wymagania wstępne: Przygotowanie ogólne na poziomie szkoły średniej oraz wysłuchanie wprowadzającego wykładu z teorii kultury. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: N.Heinich, Socjologia sztuki, Warszawa 2010. M.Juda [red.], Hortus electronicus, Katowice 2019. Ł.Trembaczowski [red.], Specyfika formy, czy specyfika treści? Studia z zakresu socjologii sztuki, Katowice 2017. Literatura uzupełniająca: P.Bourdieu, Reguły sztuki: geneza i struktura pola literackiego, Kraków 2001. A.Lipski, Elementy socjologii sztuki: problem awangardy artystycznej XX wieku, Wrocław 2001. A.Matuchniak–Krasuska, Zarys socjologii sztuki Pierre’a Bourdieu, Warszawa 2010. M.Ostrowicki/Sidey Myoo, Ontoelektronika, Kraków 2013. A.Porczak, Interfejsy sztuki, Kraków 2008. Ł.Trembaczowski, T.Warczok, Miłośnicy, znawcy, koneserzy, czy przechodnie?, Bielsko-Biała 2011. M.Golka, Socjologia sztuki, Warszawa 2008. P.Kisiel, Uczestnictwo w kulturze jako forma działania społecznego, Kraków 2012. |
Efekty uczenia się: |
https://docs.google.com/document/d/1eIzBZrac-mhMgdITCglNfynfKU9x2S63/edit |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Warunki zaliczenia: obecność - obecność na wykładzie pozytywne oceny - pozytywne przejście końcowego sprawdzianu [testu] zaliczającego, a na ocenę bdb [5.0] napisanie końcowego eseju aktywność studenta - udział w przeglądzie |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)
Okres: | 2024-02-10 - 2024-05-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Juda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Wykład - Zaliczenie z oceną |
Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN wyk
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Juda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Wykład - Zaliczenie z oceną |
|
Skrócony opis: |
Celem praktycznym jest uzbrojenie studenta w umiejętności poruszania się w treści większości głównych stanowisk teoretycznych dot. socjologicznych koncepcji sztuki, ich wewnętrznej budowy i zróżnicowania oraz identyfikowania głównych stanowisk wartościujących ważnych w odniesieniu do praktyki artystycznej. |
|
Pełny opis: |
Celem praktycznym jest uzbrojenie studenta w umiejętności poruszania się w treści większości głównych stanowisk teoretycznych dot. socjologicznych koncepcji sztuki, ich wewnętrznej budowy i zróżnicowania oraz identyfikowania głównych stanowisk wartościujących ważnych w odniesieniu do praktyki artystycznej. Wymagania wstępne: Przygotowanie ogólne na poziomie szkoły średniej oraz wysłuchanie wprowadzającego wykładu z teorii kultury. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: N.Heinich, Socjologia sztuki, Warszawa 2010. M.Juda [red.], Hortus electronicus, Katowice 2019. Ł.Trembaczowski [red.], Specyfika formy, czy specyfika treści? Studia z zakresu socjologii sztuki, Katowice 2017. Literatura uzupełniająca: P.Bourdieu, Reguły sztuki: geneza i struktura pola literackiego, Kraków 2001. A.Lipski, Elementy socjologii sztuki: problem awangardy artystycznej XX wieku, Wrocław 2001. A.Matuchniak–Krasuska, Zarys socjologii sztuki Pierre’a Bourdieu, Warszawa 2010. M.Ostrowicki/Sidey Myoo, Ontoelektronika, Kraków 2013. A.Porczak, Interfejsy sztuki, Kraków 2008. Ł.Trembaczowski, T.Warczok, Miłośnicy, znawcy, koneserzy, czy przechodnie?, Bielsko-Biała 2011. M.Golka, Socjologia sztuki, Warszawa 2008. P.Kisiel, Uczestnictwo w kulturze jako forma działania społecznego, Kraków 2012. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.