Rzeźba
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ma-jm-st-rze-2s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rzeźba |
Jednostka: | Wydział Artystyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest zapoznanie osób studenckich z zagadnieniami z zakresu rzeźby i przestrzeni, ich wzajemnej korelacji, oddziaływania i zależności. Kształceniu podlega sprawność manualna oparta na zadaniach studyjnych, jak i konceptualno-intelektualna będąca próbą odpowiedzi na hasła problemowe. Przedmiot ma na celu przygotowanie osób studiujących do świadomego i samodzielnego działania w przestrzeni sztuki współczesnej i formułowania wypowiedzi twórczej za pomocą współczesnych i tradycyjnych technik. |
Pełny opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Założeniem przedmiotu jest zapoznanie osób studenckich z zagadnieniami z zakresu rzeźby i przestrzeni, ich wzajemnej korelacji, oddziaływania i zależności. Kształceniu podlega sprawność manualna oparta na zadaniach studyjnych, jak i konceptualno-intelektualna będąca próbą odpowiedzi na hasła problemowe. Przedmiot ma na celu przygotowanie osób studiujących do świadomego i samodzielnego działania w przestrzeni sztuki współczesnej i formułowania wypowiedzi twórczej za pomocą współczesnych i tradycyjnych technik. Wymagania wstępne: Podstawowe umiejętności w zakresie posługiwania się warsztatem rzeźbiarskim. Ogólna orientacja w zagadnieniach dotyczących formy plastycznej dzieła, kompozycji, przestrzeni, znajomość podstawowej terminologii. Umiejętność posługiwania się rysunkiem realistycznym i kreacyjnym, umiejętność zastosowania podstawowych technik kreacji wizualnej oraz formułowania wypowiedzi dotyczącej dzieła. Umiejętność projektowania, szkicowania koncepcji. Ogólna wiedza i znajomość historii sztuki głównie z zakresu rzeźby oraz sztuki współczesnej. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Adam Kotula, Piotr Krakowski; Rzeźba współczesna Karol Sienkiewicz, Zatańczą ci co drżeli Leszek Brogowski; Sztuka i człowiek Literatura uzupełniająca: Zeszyt rzeźbiarski - wydawnictwo Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Kwartalnik Rzeźby Orońsko - wydawnictwo Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Magazyn Szum, Notes na 6 tygodni, Dwutygodnik, Postmedium, Mint Magazine, Marta Ryczkowska, Joseph Beuys a sztuka polska Małgorzata Czyńska, Kobro - skok w przestrzeń |
Efekty uczenia się: |
https://docs.google.com/document/d/1rfPt2_KLtNNQRBVzoGozRAcqxQz7f0Vy/edit |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)
Okres: | 2024-02-10 - 2024-05-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Fober, Michał Smandek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT cw
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Fober, Michał Smandek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
|
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest zapoznanie osób studenckich z zagadnieniami z zakresu rzeźby i przestrzeni, ich wzajemnej korelacji, oddziaływania i zależności. Kształceniu podlega sprawność manualna oparta na zadaniach studyjnych, jak i konceptualno-intelektualna będąca próbą odpowiedzi na hasła problemowe. Przedmiot ma na celu przygotowanie osób studiujących do świadomego i samodzielnego działania w przestrzeni sztuki współczesnej i formułowania wypowiedzi twórczej za pomocą współczesnych i tradycyjnych technik. |
|
Pełny opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Założeniem przedmiotu jest zapoznanie osób studenckich z zagadnieniami z zakresu rzeźby i przestrzeni, ich wzajemnej korelacji, oddziaływania i zależności. Kształceniu podlega sprawność manualna oparta na zadaniach studyjnych, jak i konceptualno-intelektualna będąca próbą odpowiedzi na hasła problemowe. Przedmiot ma na celu przygotowanie osób studiujących do świadomego i samodzielnego działania w przestrzeni sztuki współczesnej i formułowania wypowiedzi twórczej za pomocą współczesnych i tradycyjnych technik. Wymagania wstępne: Podstawowe umiejętności w zakresie posługiwania się warsztatem rzeźbiarskim. Ogólna orientacja w zagadnieniach dotyczących formy plastycznej dzieła, kompozycji, przestrzeni, znajomość podstawowej terminologii. Umiejętność posługiwania się rysunkiem realistycznym i kreacyjnym, umiejętność zastosowania podstawowych technik kreacji wizualnej oraz formułowania wypowiedzi dotyczącej dzieła. Umiejętność projektowania, szkicowania koncepcji. Ogólna wiedza i znajomość historii sztuki głównie z zakresu rzeźby oraz sztuki współczesnej. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Adam Kotula, Piotr Krakowski; Rzeźba współczesna Karol Sienkiewicz, Zatańczą ci co drżeli Leszek Brogowski; Sztuka i człowiek Literatura uzupełniająca: Zeszyt rzeźbiarski - wydawnictwo Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Kwartalnik Rzeźby Orońsko - wydawnictwo Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Magazyn Szum, Notes na 6 tygodni, Dwutygodnik, Postmedium, Mint Magazine, Marta Ryczkowska, Joseph Beuys a sztuka polska Małgorzata Czyńska, Kobro - skok w przestrzeń |
|
Uwagi: |
Zagadnienia i tematy ćwiczeń: semestr zimowy: "Studium głowy" (studium anatomiczne z żywego modela) oraz "Materializacja Niematerialnego" (forma przestrzenna/obiekt/działanie w przestrzeni dot. niematerialnego pojęcia) semestr letni: “Zbliżenie na detal” (forma przestrzenna zrealizowana w oparciu o obserwację natury i jej interpretację) oraz "Czułość" (działanie przestrzenne lub rzeźba zrealizowane we współpracy z osobą/osobami zaproszoną/zaproszonymi) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.