Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ilustracja

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ma-jm-st-ilu-6s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ilustracja
Jednostka: Wydział Artystyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest poznanie różnych form ilustracji oraz nabycie umiejętności tworzenia i stosowania obrazu w projektowaniu, a także umiejętności budowania narracji obrazem.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest poznanie różnych form ilustracji oraz nabycie umiejętności tworzenia i stosowania obrazu w projektowaniu, a także umiejętności budowania narracji obrazem.

Wymagania wstępne:

Student przystępujący do zajęć powinien mieć podstawowe umiejętności w zakresie rysunku, malarstwa, kompozycji oraz podstaw projektowania graficznego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Stacja ilustracja. Polska ilustracja książkowa 1950–1980, artystyczne kreacje i realizacje;

Anita Wincencjusz-Patyna, Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu im. Eugeniusza Gepperta, 2008

Captains of illustration. 100 years of children’s books from Poland; pod red. Anity Wincencjusz-Patyny, Instytut Adama Mickiewicza, Warszawa, 2019

Najpierw okładka! Polskie okładki książkowe 1944–1970, pod red. Janusza Górskiego i Piotra Sitkiewicza, Czysty Warsztat, Gdańsk, 2017

Literatura uzupełniająca:

Zrozumieć komiks; Scott McCloud; Kultura Gniewu, Warszawa, 2015 i 2021

The Encyclopedia of Writing and Illustrating Children’s Books: From Creating Characters to developing Stories; Desdemona McCannon; Sue Thornton; Yadzia Williams; London; 2008

Ten łokieć źle się zgina. Rozmowy o ilustracji; Sebastian Frąckiewicz; Wydawnictwo Czarne, Wołowiec; 2017

Ilustrowane książki dla dzieci, katalogi rysunku satyrycznego, komiksy, prasa ilustrowana – z zasobów pracowni Ilustracji

Efekty uczenia się:

https://docs.google.com/document/d/1jAViQ6qVTqM9QZ1p328tW0uZ3K1KRFhz/edit

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny:

ocena poziomu projektowego i technicznego wykonania prac

ocena stopnia zaangażowania w realizację programu

ocena poziomu publicznej prezentacji

rzetelność wykonywania zadań

frekwencja

umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu

aktywność w dyskusjach dydaktycznych

adekwatność do tematyki zadań

umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w zadaniach projektowych

oryginalność i innowacyjność realizacji zadań

ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

Warunki zaliczenia:

obecność - dopuszczalne są 3 nieobecności w semestrze

pozytywne oceny z przeglądu prac i weryfikacji dokumentacji projektowej

obowiązkowe opracowanie wszystkich ustalonych z prowadzącymi zadań

aktywność studenta - aktywna postawa, propozycje różnych rozwiązań, samodzielna praca własna, docieranie do różnorodnych źródeł, aktywny udział w korekcie

udział w przeglądzie / krytykach - obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2024-02-10 - 2024-05-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Machwic
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną

Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Machwic
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest poznanie różnych form ilustracji oraz nabycie umiejętności tworzenia i stosowania obrazu w projektowaniu, a także umiejętności budowania narracji obrazem.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest poznanie różnych form ilustracji oraz nabycie umiejętności tworzenia i stosowania obrazu w projektowaniu, a także umiejętności budowania narracji obrazem.

Wymagania wstępne:

Student przystępujący do zajęć powinien mieć podstawowe umiejętności w zakresie rysunku, malarstwa, kompozycji oraz podstaw projektowania graficznego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Stacja ilustracja. Polska ilustracja książkowa 1950–1980, artystyczne kreacje i realizacje;

Anita Wincencjusz-Patyna, Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu im. Eugeniusza Gepperta, 2008

Captains of illustration. 100 years of children’s books from Poland; pod red. Anity Wincencjusz-Patyny, Instytut Adama Mickiewicza, Warszawa, 2019

Najpierw okładka! Polskie okładki książkowe 1944–1970, pod red. Janusza Górskiego i Piotra Sitkiewicza, Czysty Warsztat, Gdańsk, 2017

Literatura uzupełniająca:

Zrozumieć komiks; Scott McCloud; Kultura Gniewu, Warszawa, 2015 i 2021

The Encyclopedia of Writing and Illustrating Children’s Books: From Creating Characters to developing Stories; Desdemona McCannon; Sue Thornton; Yadzia Williams; London; 2008

Ten łokieć źle się zgina. Rozmowy o ilustracji; Sebastian Frąckiewicz; Wydawnictwo Czarne, Wołowiec; 2017

Ilustrowane książki dla dzieci, katalogi rysunku satyrycznego, komiksy, prasa ilustrowana – z zasobów pracowni Ilustracji

Zajęcia w cyklu "2025-2026 Semestr letni" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-10 - 2026-05-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z oceną
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)