Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika- Grafika cyfrowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ma-jm-st-ggc-6s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Grafika- Grafika cyfrowa
Jednostka: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest kompleksowe przygotowanie studenta do świadomej i profesjonalnej pracy z obrazem cyfrowym, ze szczególnym uwzględnieniem technologii druku cyfrowego. Program zajęć obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy w tym obszarze, zapewniając solidne podstawy technologiczne oraz umiejętność krytycznej analizy i twórczego wykorzystania druku cyfrowego w działalności artystycznej i projektowej.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest kompleksowe przygotowanie studenta do świadomej i profesjonalnej pracy z obrazem cyfrowym, ze szczególnym uwzględnieniem technologii druku cyfrowego. Program zajęć obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy w tym obszarze, zapewniając solidne podstawy technologiczne oraz umiejętność krytycznej analizy i twórczego wykorzystania druku cyfrowego w działalności artystycznej i projektowej.

Student zapozna się z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi technologii druku, różnorodnych urządzeń drukujących oraz właściwości podłoży, co pozwoli na świadome i optymalne dobieranie technik oraz materiałów do realizacji własnych projektów. Istotnym elementem procesu dydaktycznego jest praktyczne doświadczanie technologii, eksperymentowanie z narzędziami oraz rozwiązywanie problemów związanych z drukiem cyfrowym.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu i uzyskania oceny końcowej jest systematyczne uczestnictwo w zajęciach oraz rzetelna realizacja postawionych zadań. Ocena stanowi wynikową frekwencji, jakości wykonanych prac, poziomu zaangażowania w proces twórczy oraz zdolności do samodzielnej analizy i rozwiązywania problemów technologicznych.

Wymagania wstępne:

Znajomość programów graficznych 2D oraz do edycji dźwięku i wideo ze środowiska Adobe

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- ArsGrafia / PrintArt 2012 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2012, wydawca ASP w Katowicach

- ArsGrafia / PrintArt 2009 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach

- Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, katalogi wystawy głównej

- Międzynarodowe Triennale Grafiki, Kolor w grafice 2006, 2009, 2012; Toruń, Kolor w grafice, Toruń: Galeria Sztuki Wozownia, 2006, 2009, 2012

- Katalog wystawy MTG - Kraków 2006, 2009, 2012 Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej

- R. W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna - Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa akademickie i profesjonalne, Warszawa 2010

- Interaktywne media sztuki, red. Antoni Porczak, ASP Kraków 2009

- R. W. Kluszczyński, Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999

- I, II, III Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej, Gdynia 2008, 2010, 2012, katalogi towarzyszące wystawom

Literatura uzupełniająca:

- Pejzaże audiowizualne, red. A. Gwóźdź , Universitas, Kraków 1997

- Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, wybór, wstęp i opracowanie A. Gwóźdź, Universitas, Kraków 2001

- R. Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, PWN, W-wa 1979

Efekty uczenia się:

https://docs.google.com/document/d/1HCOF8Se01z_ASFmEvgeIig_jF-bwqYec/edit

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny:

Metody weryfikacji:

korekta- praca studenta jest na bieżąco kontrolowana i omawiana w trakcie rozmów przynajmniej raz w ciągu jednego dnia zajęć

przegląd semestralny (zaliczenie z oceną) – na zakończenie semestru odbywa się przegląd wszystkich wykonanych prac w trakcie całego semestru:

prace są analizowane i omawiane, oraz wspólnie proponowane są dalsze ewentualne rozwiązania i koncepcje na najbliższy semestr

przegląd końcoworoczny (zaliczenie z oceną) – analizie i ocenie podlega dorobek studenta z przebiegu całego roku akademickiego; analizowane są wszystkie prace, jednocześnie proponowane dalsze rozwiązania w kolejnym roku akademickim

ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

Warunki zaliczenia:

Podstawą do zaliczenia i uzyskania oceny jest systematyczne uczestniczenie w zajęciach i realizacja postawionych zadań. Ocena jest wypadkową frekwencji, osiąganych wyników i zaangażowania w przebieg procesu dydaktycznego. Skala ocen: 2 do 5+

Warunek:

obecność - bardzo istotna, systematyczność niezbędna do wypracowania indywidualnego procesu twórczego podczas zajęć

pozytywne oceny - jest wypadkową frekwencji, osiąganych wyników i zaangażowania w przebieg procesu dydaktycznego

aktywność studenta - bardzo pożądana, konieczna do pogłębienia treści zasugerowanych przez prowadzących

udział w przeglądzie - przegląd semestralny – analizie i ocenie podlega dorobek studenta z przebiegu całego semestru; analizowane są wszystkie prace, jednocześnie proponowane dalsze rozwiązania w kolejnym semestrze lub roku akademickim

Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jan Dybała, Marta Pogorzelec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest kompleksowe przygotowanie studenta do świadomej i profesjonalnej pracy z obrazem cyfrowym, ze szczególnym uwzględnieniem technologii druku cyfrowego. Program zajęć obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy w tym obszarze, zapewniając solidne podstawy technologiczne oraz umiejętność krytycznej analizy i twórczego wykorzystania druku cyfrowego w działalności artystycznej i projektowej.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest kompleksowe przygotowanie studenta do świadomej i profesjonalnej pracy z obrazem cyfrowym, ze szczególnym uwzględnieniem technologii druku cyfrowego. Program zajęć obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy w tym obszarze, zapewniając solidne podstawy technologiczne oraz umiejętność krytycznej analizy i twórczego wykorzystania druku cyfrowego w działalności artystycznej i projektowej.

Student zapozna się z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi technologii druku, różnorodnych urządzeń drukujących oraz właściwości podłoży, co pozwoli na świadome i optymalne dobieranie technik oraz materiałów do realizacji własnych projektów. Istotnym elementem procesu dydaktycznego jest praktyczne doświadczanie technologii, eksperymentowanie z narzędziami oraz rozwiązywanie problemów związanych z drukiem cyfrowym.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu i uzyskania oceny końcowej jest systematyczne uczestnictwo w zajęciach oraz rzetelna realizacja postawionych zadań. Ocena stanowi wynikową frekwencji, jakości wykonanych prac, poziomu zaangażowania w proces twórczy oraz zdolności do samodzielnej analizy i rozwiązywania problemów technologicznych.

Wymagania wstępne:

Znajomość programów graficznych 2D oraz do edycji dźwięku i wideo ze środowiska Adobe

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- ArsGrafia / PrintArt 2012 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2012, wydawca ASP w Katowicach

- ArsGrafia / PrintArt 2009 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach

- Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, katalogi wystawy głównej

- Międzynarodowe Triennale Grafiki, Kolor w grafice 2006, 2009, 2012; Toruń, Kolor w grafice, Toruń: Galeria Sztuki Wozownia, 2006, 2009, 2012

- Katalog wystawy MTG - Kraków 2006, 2009, 2012 Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej

- R. W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna - Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa akademickie i profesjonalne, Warszawa 2010

- Interaktywne media sztuki, red. Antoni Porczak, ASP Kraków 2009

- R. W. Kluszczyński, Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999

- I, II, III Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej, Gdynia 2008, 2010, 2012, katalogi towarzyszące wystawom

Literatura uzupełniająca:

- Pejzaże audiowizualne, red. A. Gwóźdź , Universitas, Kraków 1997

- Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, wybór, wstęp i opracowanie A. Gwóźdź, Universitas, Kraków 2001

- R. Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, PWN, W-wa 1979

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
ul. Raciborska 37, 40-074 Katowice tel: +48 32 7587 600 https://asp.katowice.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)