Grafika cyfrowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ma-jm-st-gc-8s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika cyfrowa |
Jednostka: | Wydział Artystyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest kompleksowe przygotowanie studenta do świadomej i profesjonalnej pracy z obrazem cyfrowym, ze szczególnym uwzględnieniem technologii druku cyfrowego. Program zajęć obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy w tym obszarze, zapewniając solidne podstawy technologiczne oraz umiejętność krytycznej analizy i twórczego wykorzystania druku cyfrowego w działalności artystycznej i projektowej. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest kompleksowe przygotowanie studenta do świadomej i profesjonalnej pracy z obrazem cyfrowym, ze szczególnym uwzględnieniem technologii druku cyfrowego. Program zajęć obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy w tym obszarze, zapewniając solidne podstawy technologiczne oraz umiejętność krytycznej analizy i twórczego wykorzystania druku cyfrowego w działalności artystycznej i projektowej. Student zapozna się z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi technologii druku, różnorodnych urządzeń drukujących oraz właściwości podłoży, co pozwoli na świadome i optymalne dobieranie technik oraz materiałów do realizacji własnych projektów. Istotnym elementem procesu dydaktycznego jest praktyczne doświadczanie technologii, eksperymentowanie z narzędziami oraz rozwiązywanie problemów związanych z drukiem cyfrowym. Warunkiem zaliczenia przedmiotu i uzyskania oceny końcowej jest systematyczne uczestnictwo w zajęciach oraz rzetelna realizacja postawionych zadań. Ocena stanowi wynikową frekwencji, jakości wykonanych prac, poziomu zaangażowania w proces twórczy oraz zdolności do samodzielnej analizy i rozwiązywania problemów technologicznych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - ArsGrafia / PrintArt 2012 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2012, wydawca ASP w Katowicach - ArsGrafia / PrintArt 2009 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach - Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, katalogi wystawy głównej - Międzynarodowe Triennale Grafiki, Kolor w grafice 2006, 2009, 2012; Toruń, Kolor w grafice, Toruń: Galeria Sztuki Wozownia, 2006, 2009, 2012 - Katalog wystawy MTG - Kraków 2006, 2009, 2012 Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej - R. W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna - Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa akademickie i profesjonalne, Warszawa 2010 - Interaktywne media sztuki, red. Antoni Porczak, ASP Kraków 2009 - R. W. Kluszczyński, Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999 - I, II, III Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej, Gdynia 2008, 2010, 2012, katalogi towarzyszące wystawom Literatura uzupełniająca: - Pejzaże audiowizualne, red. A. Gwóźdź , Universitas, Kraków 1997 - Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, wybór, wstęp i opracowanie A. Gwóźdź, Universitas, Kraków 2001 - R. Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, PWN, W-wa 1979 |
Efekty uczenia się: |
https://docs.google.com/document/d/1HCOF8Se01z_ASFmEvgeIig_jF-bwqYec/edit |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: Metody weryfikacji pracy osoby studiującej: korekta - praca studenta jest na bieżąco kontrolowana i omawiana w trakcie rozmów przynajmniej raz w ciągu jednego dnia zajęć przegląd semestralny (zaliczenie z oceną) – na zakończenie semestru odbywa się przegląd wszystkich wykonanych prac w trakcie całego semestru: prace są analizowane i omawiane, oraz wspólnie proponowane są dalsze ewentualne rozwiązania i koncepcje na najbliższy semestr przegląd końcoworoczny (zaliczenie z oceną) – analizie i ocenie podlega dorobek studenta z przebiegu całego roku akademickiego; analizowane są wszystkie prace, jednocześnie proponowane dalsze rozwiązania w kolejnym roku akademickim; dokonuje się wyboru prac na wystawę końcoworoczną ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne Warunki zaliczenia: Podstawą do zaliczenia i uzyskania oceny jest systematyczne uczestniczenie w zajęciach i realizacja postawionych zadań. Ocena jest wypadkową frekwencji, osiąganych wyników i zaangażowania w przebieg procesu dydaktycznego. Skala ocen: 2 do 5+ obecność - jest istotnym warunkiem zaliczenia przedmiotu pozytywne oceny - samodzielność, praca własna, zaangażowanie, frekwencja aktywność studenta - współpraca z prowadzącymi, dyskurs, wymiana doświadczeń udział w przeglądzie - tak; omówienie prac i procesu w trakcie przeglądu semestralnego |
Zajęcia w cyklu "2023-2024 Semestr letni" (zakończony)
Okres: | 2024-02-10 - 2024-05-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Mędrala, Marta Pogorzelec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
Zajęcia w cyklu "2024-2025 Semestr letni" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT cw
ŚR cw
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jan Dybała, Marta Pogorzelec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z oceną
Ćwiczenia - Zaliczenie z oceną |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest kompleksowe przygotowanie studenta do świadomej i profesjonalnej pracy z obrazem cyfrowym, ze szczególnym uwzględnieniem technologii druku cyfrowego. Program zajęć obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy w tym obszarze, zapewniając solidne podstawy technologiczne oraz umiejętność krytycznej analizy i twórczego wykorzystania druku cyfrowego w działalności artystycznej i projektowej. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest kompleksowe przygotowanie studenta do świadomej i profesjonalnej pracy z obrazem cyfrowym, ze szczególnym uwzględnieniem technologii druku cyfrowego. Program zajęć obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy w tym obszarze, zapewniając solidne podstawy technologiczne oraz umiejętność krytycznej analizy i twórczego wykorzystania druku cyfrowego w działalności artystycznej i projektowej. Student zapozna się z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi technologii druku, różnorodnych urządzeń drukujących oraz właściwości podłoży, co pozwoli na świadome i optymalne dobieranie technik oraz materiałów do realizacji własnych projektów. Istotnym elementem procesu dydaktycznego jest praktyczne doświadczanie technologii, eksperymentowanie z narzędziami oraz rozwiązywanie problemów związanych z drukiem cyfrowym. Warunkiem zaliczenia przedmiotu i uzyskania oceny końcowej jest systematyczne uczestnictwo w zajęciach oraz rzetelna realizacja postawionych zadań. Ocena stanowi wynikową frekwencji, jakości wykonanych prac, poziomu zaangażowania w proces twórczy oraz zdolności do samodzielnej analizy i rozwiązywania problemów technologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - ArsGrafia / PrintArt 2012 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2012, wydawca ASP w Katowicach - ArsGrafia / PrintArt 2009 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach - Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, katalogi wystawy głównej - Międzynarodowe Triennale Grafiki, Kolor w grafice 2006, 2009, 2012; Toruń, Kolor w grafice, Toruń: Galeria Sztuki Wozownia, 2006, 2009, 2012 - Katalog wystawy MTG - Kraków 2006, 2009, 2012 Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej - R. W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna - Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa akademickie i profesjonalne, Warszawa 2010 - Interaktywne media sztuki, red. Antoni Porczak, ASP Kraków 2009 - R. W. Kluszczyński, Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999 - I, II, III Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej, Gdynia 2008, 2010, 2012, katalogi towarzyszące wystawom Literatura uzupełniająca: - Pejzaże audiowizualne, red. A. Gwóźdź , Universitas, Kraków 1997 - Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, wybór, wstęp i opracowanie A. Gwóźdź, Universitas, Kraków 2001 - R. Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, PWN, W-wa 1979 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.