Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
- ArsGrafia / PrintArt 2012 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2012, wydawca ASP w Katowicach
- ArsGrafia / PrintArt 2009 Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach
- Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, katalogi wystawy głównej
- Międzynarodowe Triennale Grafiki, Kolor w grafice 2006, 2009, 2012; Toruń, Kolor w grafice, Toruń: Galeria Sztuki Wozownia, 2006, 2009, 2012
- Katalog wystawy MTG - Kraków 2006, 2009, 2012 Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej
- R. W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna - Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa akademickie i profesjonalne, Warszawa 2010
- Interaktywne media sztuki, red. Antoni Porczak, ASP Kraków 2009
- R. W. Kluszczyński, Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999
- I, II, III Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej, Gdynia 2008, 2010, 2012, katalogi towarzyszące wystawom
Literatura uzupełniająca:
- Pejzaże audiowizualne, red. A. Gwóźdź , Universitas, Kraków 1997
- Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, wybór, wstęp i opracowanie A. Gwóźdź, Universitas, Kraków 2001
- R. Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, PWN, W-wa 1979
- R. W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Rabid, Kraków 2001
- R. W. Kluszczyński, Izabella Gustowska, Namiętności i inne przypadki / Izabella Gustowska: Passions and Other Cases, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2001.
- R. W. Kluszczyński, Obrazy na wolności. Studia z historii sztuk medialnych w Polsce, Instytut Kultury, Warszawa 1998.
- Estetyka wirtulaności, red. M. Ostrowicki, Universitas, Kraków 2005.
- A. Turowski, Krzysztof Wodiczko. Pomnikoterapia, wyd. Zachęta 2005
- W. Kandinsky, Punkt, linia, płaszczyzna, Warszawa 1989
- M. Wasilewski, Czy sztuka jest wściekłym psem?, Stowarzyszenie Czasu Kultury, Poznań 2009
- A. Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945-2005, Stentor, Warszawa 2005
- Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny:
Metody weryfikacji pracy osoby studiującej:
korekta - praca studenta jest na bieżąco kontrolowana i omawiana w trakcie rozmów przynajmniej raz w ciągu jednego dnia zajęć przegląd semestralny (zaliczenie z oceną) – na zakończenie semestru odbywa się przegląd wszystkich wykonanych prac w trakcie całego semestru:
prace są analizowane i omawiane, oraz wspólnie proponowane są dalsze ewentualne rozwiązania i koncepcje na najbliższy semestr
przegląd końcoworoczny (zaliczenie z oceną) – analizie i ocenie podlega dorobek studenta z przebiegu całego roku akademickiego; analizowane są wszystkie prace, jednocześnie proponowane dalsze rozwiązania w kolejnym roku akademickim;
dokonuje się wyboru prac na wystawę końcoworoczną
ocena cel. (5,5) - 91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena bdb (5) - 81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db+ (4,5) - 71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db (4) - 61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena dst+ (3,5) - 51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena 3 - 41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena 2 - 31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Warunki zaliczenia:
Podstawą do zaliczenia i uzyskania oceny jest systematyczne uczestniczenie w zajęciach i realizacja postawionych zadań. Ocena jest wypadkową frekwencji, osiąganych wyników i zaangażowania w przebieg procesu dydaktycznego. Skala ocen: 2 do 5+
obecność - jest istotnym warunkiem zaliczenia przedmiotu
pozytywne oceny - samodzielność, praca własna, zaangażowanie, frekwencja
aktywność studenta - współpraca z prowadzącymi, dyskurs, wymiana doświadczeń
udział w przeglądzie - tak; omówienie prac i procesu w trakcie przeglądu semestralnego
|